Venecijanski filmski festival počeo je 28. avgusta dugoočekivanim nastavkom Tima Bartona „Bitlđus, Bitlđus“ i traje do 7. septembra, a dosad je publika imali prilike da pogleda nova ostvarenja glumica Anđeline Džoli i Nikol Kidman, te reditelja poput Pabla Larajna, Kurosave Kijošija i mnogih drugih, a evo šta kritičari o njima kažu.
Program Venecijanskog filmskog festivala uključuje svetske premijere kao što su nastavak „Džokera“ Toda Filipsa sa Hoakinom Finiksom i Lejdi Gagom, te „The Room Next Door“ Pedra Almodovara, „Kvir“ Luke Gvadanjinija, biografski film o Mariji Kalas Pabla Larajna „Marija“ sa Anđelinom Džoli, i nova dela Alfonsa Kuarona, Valtera Salesa, Harmonija Korine, Tomasa Vinterberga, Brejdija Korbeta, Takešija Kitana, Kloda Leluša, Erola Morisa i drugih.
Kritika je do sada ocenila kao najzapaženije:
„Babygirl“
Selekcija: Takmičarski
Rediteljka: Halina Reijn
Uloe: Nikol Kidman, Haris Dikinson, Antonio Banderas, Sofi Vajld, Ešter Mekgregor
Erotska drama govori o moćnoj generalnoj direktorki Romi koja dovodi u pitanje svoju karijeru i porodični život aferom sa mlađim stažistom. Nikol Kidman igra na distancu, daje Romi psihološku ranjivost koja nedostaje filmovima koje u poslednje vreme nazivaju „erotskim dramama“ (50 nijansi sive), predstavljajući time jedinstveni preokret. Halina Reijn ostavlja toliko toga u vazduhu da „Babygirl“ ostaje duže u mislima nego što mislite da bi mogao, smatra kritičar „Dedlajna“.
„Bitlđus, Bitlđus“
Selekcija: Van takmičarskog programa
Reditelj: Tim Barton
Uloge: Majkl Kiton, Vinona Rajder, Ketrin O’Hara, Monika Beluči, Džena Ortega, Viliam Defo, Artur Konti…
Majkl Kiton se vratio kao ubedljivo užasna zvezda mrtvih, ali to nije toliko nastavak, koliko nudi još više istog – poput jezivog, sablasnog školskog okupljanja gde saznate šta se dogodilo čudaku iz razreda. Mnogo je smešno, stalno, i divno je gledati.
„Disclaimer“
Selekcija: Van takmičarskog programa (TV)
Reditelj: Alfonso Kuaron
Uloge: Kejt Blačet, Kevin Klajn, Lesli Menvil, Kodi Smit-Mekpi, Saša Baron Koen…
Zasnovan na istoimenom bestseleru iz 2015. autorke Rene Najt, koji je napisala i režirala dvostruka dobitnica Oskara, počinje dugim snimkom tinejdžerskog seksa u evropskom vozu i upozorenjem. Upozorenje Kristijan Amanpur da se „čuvate naracije i forme“ na fiktivnoj ceremoniji dodele nagrade Kraljevskog televizijskog društva za hvaljenu dokumentaristkinju Ketrin Rejvenskroft, koju igra Kejt Blančet.
„Disklejmer“ je studija u ispovesti filmskog stvaraoca za koga je perspektiva krajnja dekonstrukcija koja je manje delo visoke originalnosti, već više ubedljiva i uznemirujuća priča o zoni udobnosti. Čak i ako nikada niste pročitali knjigu, znate ovu priču. Svesni da pravila nisu igra, „Disclaimer“ je veoma dobro osmišljena drama osvete, otkrivanja i iskupljenja u tri čina, uz nešto žaljenja.
„Marija“
Selekcija: Takmičarski
Reditelj: Pablo Larajn
Uloge: Anđelina Džoli, PjerFrančesko Favino, Alba Rohrwacher, Kodi Smit-Mekpi, Valerija Golino…
„Marija“ se fokusira na burnu, lepu, i tragičnu priču o životu najveće svetske operske pevačice, tokom njenih poslednjih dana 1977, kada je umrla sa svega 53 godine. Film je dobio višeminutne ovacije u Veneciji, ali je kritika ocenila da je pomalo „beskrvan“. Marija Kalas kao žena ostaje daleka i nepoznata; lukava do kraja ona nam izmiče. Marija priča fascinantnu priču, ali joj nedostaje ta oštrina. S druge strane neki kritičari Anđelini Džoli predviđaju Oskara.
„Cloud“
Selekcija: Van takmičarskog programa
Reditelj: Kurosava Kijoši
Uloge: Masaki Suda, Kotone Furukawa, Daiken Okudaira, Amane Okayama, Yoshiyoshi Arakawa, Masataka Kubota
Kijoši Kurosava prvi put je privukao pažnju 1997. godine filmom „Lek“, halucinantnom detektivskom pričom prožetom strahom. Od tada je eksperimentisao sa različitim žanrovima, prelazeći iz psiholoških kriminalističkih trilera u priče o duhovima, promišljeni naučno-fantastični filmovi, istorijske misterije, eterična razmišljanja o zagrobnom životu, romansu i porodičnu dramu, uvek sa zagonetnim elementima.
Njegovo najnovije ostvarenje koje je prikazano na Mostri fokusira se na mladog radnika u fabrici koji se bavi i prodajom robe preko interneta. Nakon što da otkaz, iznajmljuje kuću pored jezera izvan grada, gde niz uznemirujućih događaja prerasta u spiralu opasnu po život. Majstor atmosfere u nagrađivanim filmovima kao što je “Wife of a Spy”, Kijoši Kurosava ovde “hvata” žanr trilera za kragnu i dobro ga prodrma. U stvari, “Cloud” uspeva da bude mnogo stvari — društveni dokument o onlajn komunikaciji i tome koliko je radikalno preoblikovali svet, brza prevara i mračna moralna priča.
„Kill the Jockey“
Selekcija: Takmičarski
Reditelj: Luis Ortega
Ulogr: Nahuel Pérez Biscayart, Úrsula Corberó, Daniel Giménez Cacho, Mariana Di Girolamo, Daniel Fanego, Osmar Núñez, Luis Ziembrowski
Prigušeno, a ipak čudno delo, počinje kao bezumna Ves Andersonova podvala gangsterskog filma Stenlija Kjubrika i polako mutira. Iako ima sjaj i stil, filmu „Kill the Jockey“ treba prilično sadržajniji narativ da bi on, a i mi, došli do cilja.
Bonus video: Otvaranje Venecijanskog festivala