Katrin Denev dočekana je i ispraćena stajaćim ovacijama na premijeri filma "Mirno" ("De son vivant") na 74. Kanskom festivalu, a publika i kritičari ocenili su da je prava šteta što drama u režiji Emanuel Berko sa ikonom francuske kinematografije u glavnoj ulozi nije u takmičarskom programu, jer bi bez sumnje bila konkurent za Zlatnu palmu i druge festivalske nagrade.
Katrin Denev je u 78. godini snimila film u kom igra ženu koja se teško nosi sa saznanjem da je kancer kod nje uznapredovao, a njen sin (Benoa Magimel) čak i poriče činjenicu da mu je majka terminalno obolela. Između njih su lekar (Gabrijel Sara) i medicinska sestra (Sesil de Frans), koji se trude da rade svoj posao, ali i da se izbore sa tim da majka i sin prihvate neminovnu činjenicu.
Granice između filma sa internacionalnim nazivom „Mirno“ i realnosti su probijene, prenose filmski portali, pošto je glumica i rediteljka Emanuel Berko za ulogu lekara u ovoj drami angažovala Gabrijela Saru, radiologa po vokaciji u stvarnom životu, a stvarnost se umešala i kada je Katrin Denev tokom snimanja doživela srčani udar, zbog čega je morala u bolnicu u okolini Pariza. Snimanje je bilo obustavljeno, a pauzu na setu produžila je i pandemija narednih osam meseci, nakon čega se filmska diva vratila pred kamere.
Odnos obolelih ostarelih roditelja i dece tema je više filmova snimljenih u poslednje dve godine. Među njima su i „Otac“ Florijana Zelera (za naslovnu ulogu u tom filmu Entoni Hopkins dobio je Oskara), kao i „Sve je dobro prošlo“ Fransoa Ozona, priča o ocu (Andre Disolije) koji nakon moždanog udara traži od ćerke (Sofi Marso) da mu pomogne da okonča sebi život. Ozon sa ovim filmom važi za jednog od favorita 74. izdanja Kanskog festivala, a Katrin Denev je igrala glavnu ulogu i u njegovom filmu „Osam žena“ (2002), a potom u ekcentričnoj komediji „Žena za ukras“ pre cele decenije. U to vreme je filmska diva snimila i „Veliku sliku“ (2010) u kom je Emanuel Berko bila saradnica na scenariju, a kasnije su njih dve sarađivale i na društveno angažovanoj drami „Glavu gore“ francuske rediteljke, kojom je otvoreno 68. izdanje Kanskog festivala.
Katrin Denev prvi film snimila je još 1957. godine, a nakon toga se pojavila u više od 120 ostvarenja, među kojima su i klasici kao što su „Šerburški kišobrani“ (1964) Žaka Demija, „Odvratnost“ (1965) Romana Polanskog, „Lepotica dana“ (1967) Luisa Bunjuela… Decenijama unazad je gošća festivala na Kroazeti, a ovacije publike posle premijere „Mirno“ ganule su je do suza.
„Bili smo svi dirnuti. Bilo je to značajno za nas, kao i za sve. Ne samo Evropljane, nego za svakog, čak i one koji nisu mogli da budu ovde ove godine“, rekla je Katrin Denev, a prenosi „Varajeti“.
Filmska diva osvrnula se i na oporavak od srčanog udara, navodeći da se sada dobro oseća. Ispričala je da se „mnogo stvari dogodilo tokom snimanja filma, pre svega ta užasna stvar koja je dovela i do neobične situacije na snimanju“.
„To iskustvo mi je donelo novu dimenziju, snagu i moć da stvari posmatram na drugačiji način. Moja percepcija sada je veoma, veoma drugačija“, rekla je Katrin Denev.
Prethodni zajednički film Katrin Denev i rediteljke Emanuel Berko, „Glavu gore“, na neki način doveo je i do filma „Mirno“. Rediteljka i scenaristkinja ispričala je da je 2015. otputovala na prikazivanje tog filma na jednom festivalu u Njujorku, tamo se upoznala sa dr Gabrijelom Sarom i razgovor sa njim joj je dao ideju za „Mirno“.
„Kada sam video kako govori na pres konferenciji, bio sam inspirisan njom i osetio sam da bi mogla da razume kroz šta sam prolazio kao lekar i želeo sam da sa njom podelim svoju priču“, ispričao je Sara, inače ugledni radiolog, koji je prihvatio i da igra u filmu zajedno sa ikonom francuskog filma i uverljivim Benoom Magimelom.
„Mirno“ bi, prema najavama, trebalo da započne svoj bioskopski život početkom decembra.