"Kuća Zmaja" i "Gospodar prstenova" imaju zajedničko to što su tzv. "prednastavci" i to sa sobom donosi određeni hendikep, međutim, "Kuća Zmaja" za kreatora i izvršnog producenta ima autora knjige Džordža Martina lično, dok druga serija u stvari pokušava da adaptira vrlo kompleksnu i narativno široku knjigu "Silmarilion" što je otprilike isto kao da pokušavate da napravite TV seriju od Starog Zaveta, smatra pisac Dejan Stojiljković.

Stojiljković, poznat po romanima „Senka i san“, „Neonski bluz“, „Dukat za lađara“ i „Konstantinovo raskršće“, redovno prati trenutno dve najpopularnije serije na striming servisima „Kuću zmaja“ i „Prstenove moći“ prikvele „Igre prestola“ i „Gospodara prstenova“. Za Nova.rs podelio je svoje utiske.

– Tolkinova priča ima tu prednost da može, zbog činjenice da neka bića u tom svetu mogu da žive hiljadama godina, da uvede već poznate likove kao što su Galadrijela, Elrond i Gandalf i u tome se kreatori serije, bar za sada, nisu baš proslavili. „Prstenovima moći“ nedostaje fokus, dobar ritam pripovedanja i naročito – razvoj karaktera. S druge strane, tu su raskošna produkcija i impresivni vizuelni efekti, ali ako nemate kvalitetnu priču i likove, sve ostaje na nivou dekoracije – kaže Stojiljković.

Ističe da je to upravo ono u čemu „Kuća Zmaja“, za sada, uspeva bolje – da priča bude jasna i laka za praćenje i da likovi budu upečatljivi i „živi“. U tome je pomoglo što je vodeći trojac glavnih glumaca impresivan, radi se o trojici iskusnih britanskih glumaca koje smo viđali i ranije u nekim potpuno različitim ulogama.

– Pedi Konsidajn je igrao glavnog negativca u jednoj sezoni „Piki Blajnders“ ali je takođe igrao i legendarnog Roba Gretona, menadžera grupe New Order, dijapazon njegovih glumačkih kreacija je neverovatan, tako da je njegov kralj Viseris još jedna u nizu odlličnih uloga. Met Smit je možda najpoznatiji po ulozi princa Filipa u seriji „Kruna“ i ovde je ušao u čizme tipičnog Martinovskog karakteta koji je negde na granici stripovskog negativca i lika iz neke Šekspirove drame, dok u vezi Rajsa Ajfansa ne treba mnogo objašnjavati pošto se radi o veteranu – kaže pisac.

Možda su producenti „Gospodara prstenova“ ipak mogli da odaberu neke poznatije i iskusnije glumce za svoje glavne junake, jer je, kako Stojiljković podseća, budžet svakako to omogućavao. Takođe, postoji i taj momenat vezan za atmosferu sveta u kome se dešava radnja.

– U „Kući Zmaja“ od samog početka znate da ste u istom onom svetu iz „Igre prestola“, dok „Prstenovi moći“ atmosferom i izgledom ne uspevaju uvek da se povežu sa dobro poznatim svetom Srednje zemlje koji je tako dobro adaptirao u sliku i zvuk Piter Džekson, definitivno fali te njegove magije. Ali dobro, pošto smo tek na početku, treba sačekati da izađu sve epizode i doneti definitivni sud – zaključuje Stojiljković.

Bonus video: Dejan Stojiljković: Šta da očekujemo od serije „Kuća zmaja“