Oskari su sinoć definitivno "sahranili" ideju o "Barbihajmer" rivalstvu, time što je ostvarenje Kristofera Nolana apsolutno trijumfovalo, a film Grete Gervig osvojio zlatnu statuu samo u kategoriji najbolje pesme (Bili Ajliš "What Was I Made For"). Doduše, "Barbi" ipak nije najgora.

Potpuni fijasko doživeli su Bredli Kuper sa „Maestrom“ i Martin Skorseze koji je režirao „Ubistva pod cvetnim mesecom“. Ostavši bez ijednog priznanja postali su najveći gubitnici ovogodišnje ceremonije.

Lili Gledston izmakao sigurni Oskar

Lili Gledstoun Foto:Tanjug/AP Photo/John Locher

Postalo je nešto kao zaštitni znak za filmove Martina Skorsezea da uđu u noć Oskara sa gomilom nominacija, a zatim odu kući bez pobede. „Irac“, „Bande Njujorka“, „Taksista“ i „Vuk sa Vol Strita“ imaju 29 nominacija, ali nijednu pobedu. Pretpostavljalo se da će i „Ubistva“ ići istim putem, međutim nagrada Lili Gledston je izgledala kao sigurna stvar, jer je postala jedna od najvidljivijih zvezda ove sezone kada je reč o dodelama nagrada.

Njena nominacija je sama po sebi bila istorijska, ali pobeda nije, jer je ispred nje ipak zasluženo stajala Ema Stoun i njena uloga u „Jadnim stvorenjima“. Koliko je sve u sali šokiralo to što je zlatnu statuu ponela Stounova, a ne Gledstonova, videlo se i na samoj Emi koja nije skrivala iznenađenje.

Martin Skorseze Foto:EPA-EFE/CLEMENS BILAN

Bio je to možda najveći šok u relativno mirnoj i očekivanoj noći Oskara.

Skorsezeova „Ubistva pod cvetnim mesecom“ su imala nesreću da budu drugi veliki ep koji se igra temom američkog nihilizma na polju kojim je predvodio Nolanov nezaustavljivi „Openhajmer“.

Rajan Gosling: Srećan sam što smo ostavili Barbihajmera iza nas

Prilagođeni scenario bio je jedna od najkonkurentnijih kategorija na ceremoniji. Činili su je konačni pobednik za najbolji film „Openhajmer“ (scenarista Kristofer Nolan, koji je takođe pobedio za režiju), „Jadna stvorenja“ (Toni Meknamara) i međunarodni pobednik film „Zona interesa“ (Džonatan Glejzer). Među njima je bila i „Barbi“ Grete Gervig i Noe Baumbaha i prvobitno se mislilo da će biti favorit nakon reakcije javnosti na to što Gervigova nije bila nominovana za režiju.

Emili Blant i Rajan Gosling Foto:EPA-EFE/CAROLINE BREHMAN

Bilo je nekih problema u promišljanju gde tačno „Barbi“ treba da bude smeštena, pošto je priča bila zasnovana na već postojećim igračkama, ali adaptacija je tamo gde je završila – i gde je film izgubio najbolju šansu da osvoji veliku nagradu. („Barbi“ će morati da se zadovolji time što je zaradila više od 1,4 milijarde dolara i što je kulturni fenomen.)

– Srećan sam što konačno možemo da ostavimo ovo „Barbihajmer“ rivalstvo iza nas – kazao je Rajan Gosling Emili Blant dok su bili na sceni u Dolbi teatru, a ona mu na to uz smešak dodala:

– Pa, kako je ispala ova sezona nagrada, to i nije bilo neko rivalstvo.

Gosling je pak zaista napravio šou za pamćenje kada je izveo numeru „I’m Just Ken“ i to uz Sleša iz Guns N’ Roses.

To nije bilo jedino pominjanje fijaska „Barbi“ na sceni. Bilo je potrebno četiri minuta na početku ceremonije pre nego što je voditelj Džimi Kimel progovorio o tom roze slonu u sobi. Kada je počeo aplauz, Kimel je rekao: „Znam da aplaudirate, ali vi ste ti koji niste glasali za nju. Nemojte se ponašati kao da nemate nikakve veze sa ovim. Ponovo je prezirete! Bez uvrede za „Američku fikciju“, ali adaptirani scenario je bila jedina kategorija na kojoj bi glasači Akademije mogli da nadoknade činjenicu da su je odbili za najbolju režiju.

Fijasko „Maestra“

Bredli Kuper, reditelj i zvezda „Maestra“ nije osvojio nijednu od tri nagrade za koje se kandidovao na dodeli Oskara. To je tužna sudbina za film koji je sezonu započeo kao Netfliksov pik, imajući uspešne projekcije na Venecijanskim i Njujorškim filmskim festivalima.

Bredli Kuper Foto:Tanjug/Photo by Jordan Strauss/Invision/AP

I nakon što je napravio bolnu pauzu nakon debakla sa „A Star Is Born“, Kuper je svuda udarao u bubanj za svoj biografski film o Leonardu Bernštajnu, sve sa osmehom na licu i pričom o šest godina koje je proveo učeći dirigovanje. Ovo jednostavno nije bila Kuperova godina – kao što je već nekoliko puta rečeno. Kuper je sada izgubio skoro rekordnih 12 nominacija u karijeri.

Strimeri – gubitnici!

Noć nije bila dobra za strimere, jer je Netfliks osvojio samo jednu pobedu (za kratki film Vesa Andersona), a „Apple“ nije osvojio baš ništa jer su „Ubistva pod cvetnim mesecom“ otišla praznih ruku. Kombinovano, dve kompanije su imale 32 nominacije, ali noć je pripala studijima, pri čemu su Universal i Disney pobedili u velikim kategorijama, a početnici, uključujući A24 i Neon, dolaze odmah iza.

Bonus video: Poznati hodaju crvenim tepihom na dodelama Oskara u Americi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar