Fredi Merkjuri i Brajan Mej Foto: f84 / Zuma Press / Profimedia

Pomišljao sam da okončam sve, da skočim sa Hamersmit mosta, priznao je gitarista sastava "Kvin" Brajan Mej kakve su mu se crne misli vrzmale po glavi kada je pre 30 godina preminuo frontmen benda Fredi Merkjuri.

Brajan Mej je ovih dana, posle pauze uzrokovane zdravstvenom problemima, ponovo zauzet svojom osnovnom vokacijom – muzikom. Reizdanje debi solo albuma gitariste „Back to Light“, originalno objavljeno 1992, izašlo je juče.

Taj album stvarao je u jednom od najtežih životnih perioda, od 1988. do početka 1992. Baš tada pevač „Kvina“ Fredi Merkjuri bio je sve lošije i lošije, što je krio od svih, a Mej je bio jedan od retkih koji su znali da bije bitku sa sidom. Merkjuri je preminuo 24. novembra 1991, a gitarista je tada, kako je priznao za „Gardijan“, pomislio da je gotovo i sa njegovim životom.

– Pomišljao sam i sam da okončam sve. Hteo sam da skočim sa Hamersmit mosta. Tad mi je i otac umro, razveo sam se, činilo mi se da se deca udaljavaju od mene. Zato je album bio moj očajnički pokušaj da se „vratim svetlu“ – objasnio je Brajan Mej, koji je pre tačno godinu dana doživeo srčani udar.

I dok se oporavio i danas je dobro, kada pomisli na svog nekadašnjeg kolegu i druga, naročito sada uoči tridesetogodišnjice smrti, užasno se rastuži:

– Nema dana da ne pomislim na Fredija. Ali, koliko god da sam tužan, više ne razmišljam o njemu kao da nije tu. Jer, Fredijev duh je u svemu što radim!

A osim što se bavi muzikom, Brajan Mej ima još jednu pasiju – fotografiju. I najstarija ikad napravljena porodična fotografija na Stounhendžu našla se pred očima javnosti na postavci u galerijskom prostoru kraj čuvenog engleskog spomenika iz neolita. Niko do skora nije znao za ovu fotografiju osim Meja.

Gitarista legendarnog britanskog sastava „Kvin“ u svojoj privatnoj kolekciji čuvao je dragocenu fotografiju za koju niko nije znao. A bitna je jer je to najstariji fotografski, tačnije materijalni dokaz prisustva jedne porodice na džinovskom kamenju, sarsenu u Velikoj Britaniji.

A fotografiju, koja je nastala daleke 1860. godine, načinio je Henri Bruks, preneo je BBC. Na slici ovog fotografa je petočlana porodica kako uživa u svom izletu na čuvenom spomeniku u engleskom Viltširu.

Do kraja septembra fotografija u vidu stereograma se može videti kroz digitalni stereoskop, a dok je gledate istovremeno slušate čuvenu pesmu sastava „Kvin“ – „Who Wants To Live Forever“, kao solo klavirsku numeru u izvođenju samog Brajana Meja. I ona je deo izložbe u galeriji kraj Stounhendža, koju prati i kratki film o stereogramima koji su pravljeni na ovom istorijskom mestu.

Stereogrami, odnosno stereoparovi su zapravo dve fotografije, odnosno parovi fotografija iste scene napravljenih iz malo drugačije perspektive, a bili su popularni od druge polovine 19. veka.

Brajan Mej kod Stounhendža Foto: Printscreen/YouTube/
BrianMayCom

Kada je organizacija „English Heritage“, tragajući za najranijim fotografskim prikazima Stounhendža, uputila javni poziv, javio se niko drugi do koosnivač i gitarista sastava „Kvin“ Brajan Mej.

– Bio sam fasciniran stereogramima još od detinjstva. A prvi sam nabavio tako što sam ga dobio kao poklon u kutiji cerealija – izjavio je Mej.

Govoreći o značaju stereograma ili stereopara iz njegove bogate arhive istakao je kako je u pitanju jedan od najranijih primera dve spojene fotografije:

– Ovo je fantastičan i uzbudljiv primer, jer je to najstarija porodična fotografija načinjena na Stounhendžu. I kada je gledate uz muziku, čini se kao da još više budi osećanja. Posmatrajte to ovako – imali ste neku vrstu nemog filma i mi smo ga ozvučili. Staroj fotografiji smo dali novi život – ocenio je gitarista.

Brian May
Brajan Mej Foto: Printscreen/YouTube/Brian May Official

I sada kada je ova najstarija porodična fotografija sa Stounhendža dostupna javnosti, upućen je apel eventualnim potomcima njenog tvorca-fotografa Henrija Bruksa da se jave i dođu u Viltšir kako bi napravili novi „moderan“ stereogram, ali sa potpuno istovetnom scenom. Jer to neolitsko kamenje ima, kako su istakli u organizaciji „English Heritage“, „važnu ulogu u britanskoj kolektivnoj memoriji, što se najbolje vidi u dugoj tradiciji nebrojenih porodičnih i grupnih fotografija koje su načinjene na tom mestu“.

BONUS VIDEO Legendarni koncert Live Aid 

Komentari

Svi komentari (2)