Izložba "We have L.A. at home" (Imamo Los Anđeles kod kuće) umetnika Vuka Ćuka otvorena je u galeriji "Eugster" u Beogradu, saopštili su iz ove institucije.
Postavka vizuelnog umetnika, zapravo interaktivna instalacija u prostoru, koju prati i serija novih kolaža, biće otvorena do 13. marta, dodaje se u saopštenju.
Izložba se bavi ekologijom, transportom i luksuzom, kao i šta ovi pojmovi znače tokom velike svetske pandemije i globalne klimatske krize. Radovi umetnika govore o nelogičnostima savremenog života, u doba kad predmeti putuju daleko lakše nego ljudi i kada se proizvode plastične biljke za vreme propadanja stvarnih.
Za instalaciju umetnik je koristio pesak i materijale koje je većinom reciklirao ili kupio preko onlajn sajtova za jeftiniju kupovinu kao što je AliExpress.
Deo izložbe su i tri kinetičke skulpture, od kojih je jedna interpretacija Cybertruck modela automobila marke Tesla koji bi trebalo da bude realizovan u stvarnosti 2021. ili 2022. godine.
U naslovu izložbe je referenca na Internet mim format (Me: Mom, can we have LA? Mom: We have LA at home). U neku ruku ovo je samosvesna mini-parodija na društveni status koji se nosi, koji se fotografiše i kači na Instagram, kupuje, prodaje ali nekako najmanje živi. Los Anđeles koji je Ćuk napravio „kod kuće“ govori mnogo sličnih stvari kao i original. Greške koje pronalazimo u slovima holivudskog znaka, dekonstruisanim životinjama, razbacanim predmetima su nuspojave hiperproizvodnje, ali i slike raskoraka između dva grada, recimo, Los Anđeles / Beograd. Na slici i u realnosti, u ideji i u iskustvu, stvari kao da počinju da imaju potpuno drugačiji kvalitet. Dok je u mašti L.A. i dalje mesto snova i blagostanja, ljudi iz Kalifornije se svakodnevno plaše građanskog rata; Beogradu tih tema ne manjka ni na planu mašte, a nažalost ni realnosti, navodi se u katalogu izložbe.
Vuk Ćuk (1987) je vizuelni umetnik iz Beograda. Njegov rad bavi se kapitalističkom logikom, trendovima i tehnologijom, kao i načinima na koji oni oblikuju ljude i prirodu, istražujući nove načine življenja u savremenom društvu. Ćuk koristi različite formate, poput skulpture (kinetičke i statične), instalacija, crteža, digitalne umetnosti i slike. Njegovi radovi su prikazani na „Sequence Art Festivalu“ u Rejkjaviku (2019), 57. Beogradskom bijenalu, u „China Art Museumu“ u Šangaju (2017), „Sugarcube“ festivalu u Njujorku (2016) i simpozijumu „Taiyuan Sculpture“ u Kini (2016).
Njegovi novi radovi biće takođe deo sledećeg Beogradskog bijenala koje pripremaju Ilaria Marota i Andrea Bacin iz umetničke platforme CURA. Ćuk je imao nekoliko samostalnih izložbi u galeriji Zvono u Beogradu, Ravnikar u Ljubljani (2019), kao i u Srpskom kulturnom centru u Parizu (2018).
Predaje na Univerzitetu umetnosti u Beogradu na Fakultetu primenjenih umetnosti, a dobitnik je MAK Museum Vienna Recognition nagrade, nagrade fonda Vladimira Veličkovića i Taiyuan Sculpture Symposium nagrade. Na Venecijanskom bijenalu 2019. godine, bio je asistent Đorđu Ozboltu pri razvijanju njegove instalacije u sklopu srpskog paviljona.