Foto: Arhiva

Bili smo dugo van scene da bismo bili u situaciji da postavljamo posebne uslove da bismo igrali. Važno je da postoji mogućnost da negde igramo, ali da to bude na dostojanstven način, kaže glumac Svetozar Cvetković.

Letnja pozorišna scena, prema dogovoru čelnika beogradskih teatara i predstavnika grada, trebalo bi da se održi u julu na stadionu Tašmajdan. Poznati su već i prvi naslovi predstava koje ljubitelji pozorišta mogu da očekuju. Ta scena trebalo bi, prema saznanjima Nova.rs, da bude otvorena 26. juna mjuziklom „Mama mia!“ Pozorišta na Terazijama, a da se 28. juna igra „Let iznad kukavičijeg gnezda“ Beogradskog dramskog pozorišta sa Draganom Bjelogrlićem u glavnoj ulozi. Atelje 212 najavljuje komad „Art“ sa Svetozarom Cvetkovićem, Tihomirom Stanićem i Branislavom Zeremskim, u Jugoslovenskom dramskom razmišljaju o komadima „Lorenčaco“, „Hotel Slobodan promet“, „Tartif“ i „Gospođica“.

U svim pozorištima navode da se repertoar za Tašmajdan „kroji“ u dogovoru sa glumcima. A šta o letnjoj sceni na Tašmajdanu i takvom načinu igranja kažu glumci?

– Ako tehnički uslovi budu bar približno adekvatni, ako se ispuni bar 80 odsto uslova, onda je to u redu. Ali nisam najsigurniji kako će to da ispadne. Predstave je neophodno prilagoditi, ne znam još gde je bina, to je potrebno da se ozvuči i svakako da nije isti osećaj kao kada se igra u zatvorenom prostoru. Ipak, sa druge strane igrali smo, recimo, na Slobodištu u Kruševcu, gde je bilo 2.500 ljudi i sve je prošlo dobro, znači da može – kaže Slobodan Boda Ninković, koji u „Letu iznad kukavičjeg gnezda“ igra Indijanca Bromdena.

Slobodan Boda Ninković Foto: Zoran Lončarević

Na otvorenim scenama ranije je igrao i Marko Janketić, kome je poverena jedna od glavnih uloga u predstavi „Lorenčaco“ JDP-a.
– Igrao sam na festivalima na otvorenim scenama, ja to volim. Tako se igralo još u antičkoj Grčkoj, teatar je tako i nastao, na otvorenom, na velikim prostorima – kaže Janketić.

On ističe i da je jako važno voditi računa o bezbednosti glumaca i publike, s obzirom na pandemijsku krizu.

Marko Janketić Foto: Vesna Lalić

– Svaka inicijativa da se teatar desi meni se dopada, samo je važno voditi računa o tome da to bude bezbedno, ali pretpostavljam da je tamo to moguće izvesti, razmak između publike i sve to, da ljudi mogu bezbedno da prate predstavu – dodaje Janketić.

Glumac Svetozar Cvetković, koji igra jednu od uloga u komadu „Art“, podseća da će na letnjoj sceni na Tašmajdanu igrati sva beogradska pozorišta, da će to trajati nepunih mesec dana i da će predstave tamo moći da prati određeni broj ljudi. On takođe kaže da je igranje na otvorenoj sceni u odnosu na zatvoreni prostor „definitivno drugačiji, posebno ako je scena ambijentalnija“, primećuje da je „neuobičajeno da se pravi ad hok scena, pošto je ranije u te svrhe korišćeno dvorište Kapetan Mišinog zdanja“ i navodi da u Ateljeu 212 razgovaraju o još jednoj mogućnosti da se predstave igraju i početkom jeseni.

– Atelje se razlikuje od ostalih beogradskih pozorišta po tome što mu se krov otvara. To bi moglo da se uradi i publika bi se osećala rasterećenije. Međutim, taj krov nije otvaran još od vremena kada sam ja bio upravnik, dakle od pre 12 godina, i to sada nije moguće tehnički izvesti. Pokušavamo da krov dovedemo u funkciju, pa bismo tu mogli da igramo od septembra. Nije Bojan Stupica slučajno to pravio – kaže Cvetković.

Svetozar Cvetković Foto:Nemanja Jovanović

Međutim, nekadašnji upravnik Ateljea ističe da pre svega treba videti da li će sve to funkcionisati ili neće.

– Uvek gledam kako je to u svetu. U Nemačkoj još nisu sigurni da li će jesenje sezone biti. U Sjedinjenim Državama novu sezonu uopšte ne najavljuju, a ako imamo u vidu da je tamo zarada od pozorišta velika, onda izgleda da je situacija zaista kritična – dodaje Cvetković.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar