Foto: A24 - Bron Creative - Little Lamb / Christophel Collection / Profimedia

Ako niste gledali Westov "X", teško da će vas i ovo zanimati. Jer "Pearl" je neka vrsta spin-of prikvela tog filma u kome se upoznajemo sa mračnom istorijom devojke Pearl, koja je kao staramajka i domaćica ranča na koji je došla filmska ekipa u "X" bila ključna za krvavi pir koji se odigrao.

Slobodan Vujanović

PEARL (2022, r. Ti West)

Kao i u tom filmu, koji se vizuelno oslanjao na estetiku erotskih i soft-porn filmova sedamdesetih, i ovde je vizuelni ugođaj i nametljiviji i interesantniji od priče koju pratimo. S tim što ovde umesto porno sedamdesetih uživamo u holivudskom “Tehnikoloru” pedesetih (ili četrdesetih) koji West besprekorno rekonstruiše, ali da bi nam ispričao jednu vrlo atipičnu priču za taj “look”- o mladoj Pearl koja odrasta na farmi, u poslednjim godinama “španskog gripa” (koji instantno asocira na “naš” kovid), sa nepokretnim ocem i „Carrie“-jevski dominatnom, zahtevnom i zatvorenom majkom.

I to dok joj je suprug na ratnoj službi u Prvom svetskom ratu, negde u Evropi. A sve što ona želi jeste da taj mukotrpni i nepodnošljivi život zameni nekim glamuroznijim, koji će je učiniti zvezdom. I prva prilika za to stiže kada lokalna crkvena trupa bude objavila audiciju za igračicu, koja će potom putovati s njima po celoj zemlji.

Mia Goth, koja je u „X“ igrala Maxine, sada je i ko-scenaristkinja i „Pearl“ je evidentno nastao iz sličnih i vrlo kompatibilnih viđenja horor filma koju ona i West dele. Njen razvojni put u ovom filmu ide od žrtve koja nema strpljenja da bude spasena i potom u svima koji su joj davali nadu ili, pak, kreirali otpor, ona podjednako vidi samo razloge svog neuspeha koje mora da eliminiše.

Scena iz filma Foto: A24 – Bron Creative – Little Lamb / Christophel Collection / Profimedia

Gothova je u stanju da taj, isprva naivni osmeh, transformiše u jezivi kez kojim se film zatvara, a da nas u međuvremenu provede od Pepeljuge do ženske varijante Normana Batesa. Jedino što tom putu manjka autentičnije drame, dok je sam horor nagrižen fetišizacijom epohe i podređen njegovom komponovanju u izraz iste. West po ko zna koji put pokazuje da je majstor ambalaže, ali problematičan sa proizvodom.

Jedino što ovde ta razlika nije tako velika. A možda ni bitna.

OCENA: 7/10

Bonus video: Otvaranje Festa