Uhapsite me, ali ja otvaram svoj teatar, poručio je slavni kompozitor i vlasnik nekoliko pozorišta u Londonu Endru Lojd Veber britanskoj Vladi i establišmentu, dodavši da će premijeru mjuzikla "Pepeljuga" održati pa makar ga sačekale "poplave i pakao".
Dan slobode, kako su britanski mediji žargonski okarakterisali 21. jun kada je vlada Velike Britanije posle nekoliko meseci konačno trebalo da potpuno otvori kulturne institucije, koncertne dvorane i pabove, i dalje je neizvestan. Iako su od toga dana britanska pozorišta, posle duge pauze zbog zaključavanja, konačno trebalo da u potpunosti podignu svoje zavese i profunkcionišu normalno, tamošnja Vlada još uvek vaga da li da im to dozvoli.
Međutim, jedan od najslavnijih britanskih kompozitora, potpisnik nekih od najdugovečnijih mjuzikala na Vest endu, ali i Brodveju, rešen je da svoja pozorišta otvori, bez obzira na to kakvu odluku donese britanska Vlada.
– Otvorićemo pozorišta, pa makar se na nas sručile „poplave ili pakao“ – kazao je Endru Lojd-Veber u intervjuu za britanski dnevni list „Telegraf„.
Čuveni kompozitor, ujedno i vlasnik nekoliko pozorišta u Londonu, već dugo planira da premijeru svog mjuzikla „Pepeljuga“ održi 25. juna, a poslednje najave tamošnje Vlade da će razmisliti da li da 21. juna u potpunosti „olabavi“ sve restrikcije i da je moguće pomeranje „dana slobode“, dočekao je na nož!
Teatri u Velikoj Britaniji trenutno mogu da rade pod specijalnim režimom, koji, prema rečima kompozitora, onemogućava izvođenje velikih produkcija, kakvi su mjuzikli:
– I ako te restrikcije ne budu ukinute, mjuzikl „Pepeljuga“ će biti izveden. Mogu samo da im poručim: „Dođite u pozorište i uhapsite me!“ – odsečan je bio 73-godišnji muzičar u razgovoru za britanski dnevnik.
Autor popularnih mjuzikala „Evita“, „Mačke“, „Čarobnjak iz Oza“ ili „Isus Hrist superstar“, istakao je da je pandemija koronavirusa imala katastrofalne posledice po pozorišnu industriju u Velikoj Britaniji. Pozvao je britansku Vladu da „relaksira stroge mere“ ili će u suprotnom morati da proda sva svoja pozorišta. Podsetio je i da su mnogi teatri, zbog katastrofalnih ekonomskih posledica koje je sa sobom doneo lokdaun, zauvek ostali zabravljeni.
– Ako „Pepeljuga“ ne može da krene, okrenućemo se zakonu, koji nas štiti i Vlada će morati da nam nadoknadi sve – kazao je kompozitor za britanski dnevni list.
Svoje planove dodatno je obrazložio gostujući na BBC-jevom radiju 4 i ponovo apelovao na Vladu da ne kažnjava „pozorišni i muzičko-izvođački sektor“:
– Možemo da otvorimo pozorišta i budemo potpuno bezbedni. Molim vas, dozvolite nam da otvorimo pozorišta – rekao je, navevši da je i prema poslednjim istraživanjima u pozorištima opasnost od zaraze „jednaka nuli“, s obzirom da se teatri pridržavaju svih propisanih protokola.
Podsetio je i na nedavno održavanje muzičkih nagrada Brit u londonskoj O2 areni, kada publika nije bila u obavezi da nosi maske, ukoliko je imala negativan rezultat na testu za koronavirus. Takođe, i da publika u svim pozorištima nosi maske.
– U proteklom periodu išao sam od jednog do drugog gradskog veća, pokušavajući da ubedim sve one koji tamo sede i donose odluke da niti je racionalno niti smisleno da nas Vlada onemogućava da radimo – dodao je kompozitor.
Mjuzikl „Pepeljuga“ trebalo je premijerno da bude prikazan još prošlog avgusta. Međutim, zbog pandemije sve je pomereno za gotovo godinu dana. Predstava bi, kako je planirao Lojd-Veber, trebalo da se nađe na redovnom repertoaru pozorišta „Džilijen Lin“ od 14. jula.
Ne samo da je odlučan da premijerno prikaže „Pepeljugu“, mjuzikl za koji je dobro poznati scenario adaptirala nagrađivana britanska glumica i rediteljka Emerald Fenel, već i svoje čuvene komade, prevashodno „Fantoma iz opere“.
Sa kompozitorom, ali i svima onima koji rade u britanskim pozorištima saoseća Vlada i želi da se teatri otvore kako bi nove predstave, poput „Pepeljuge“, publika mogla da vidi, izjavio je za Skaj njuz sekretar britanske Vlade Robert Jenrik, dodavši:
– Ali, molim za strpljenje još nekoliko dana dok premijer Boris Džonson ne donese konačnu odluku na osnovu podataka o trenutnoj zdravstvenoj situaciji – poručio je, a na pitanje novinara da li će Lojd-Veber biti uhapšen ukoliko samovoljno otvori svoje teatre uprkos restrikcijama, odgovorio je:
– Svi moramo da poštujemo pravila!
Inače, slavni kompozitor vlasnik je sedam pozorišta u Londonu. Od tih sedam jedno je zbog katastrofalne situacije prinuđen da proda. Teatar „The Other Palace“, koji je kupio 2015. godine, pre dvadesetak dana oglasio je na prodaju.