Edo Maajka Foto:by Domagoj Kunić

Novu generaciju ne zanima razdvajanje žanrova. Ja sam to primetio kada sam počeo da nastupam po ex-yu klubovima po Švajcarskoj i Nemačkoj. Skontao sam da ljudi na parkingu slušaju Iron Maiden, pa Dinu Merlina, Ajs Nigrutina, i onda dođu do Cece i Bijelog dugmeta, kaže Edo Majka u razgovoru za Nova.rs.

Edo Majka, jedan od najpopularnijih repera na ovim prostorima, prvi put večeras nastupa u prostoru beogradskog kluba Zappa Baza. Edo dolazi da promoviše svoj poslednji album pod nazivom “Moćno“ i proslavi jubilej od 20 godina kultnog albuma “Slušaj Mater”.

Zagrebački reper više od tri godine nije nastupao u Beogradu, u gradu u kojem se sada sjajno oseća, ali, kako kaže u razgovoru za Nova.rs, nije uvek bilo tako.

– Imao sam problem sa Beogradom dosta vremena, do jednog nastupa na Beer Festu kada sam baš razvalio – iskren je Edo Majka.

Edo Maajka Foto:by Domagoj Kunić

– Na Exitu sam sjajno prolazio, ali u Beogradu na mojim solističkim koncertima je dolazilo 200 ljudi u klubu za 500 ljudi. I dešavalo se da me deo ovdašnjih kolega i deo publike doživljava kao ruralnog izvođača, to je bilo u vreme prva tri albuma. I ako sam tada “ubijao”. Ja sam po prodaji i po nastupima bio jači od skoro svih izvođača u regionu. Tako da je meni to bilo nejasno. Uvek sam se osećao da me gledaju kao nekog tamo Bosanca, kao da sam neki Brega u hip-hopu. Čudno mi je to bilo, nije mi ulazilo u glavu. Ali već desetak godina nije tako, sad se jako dobro osećam ovde – kaže zagrebački reper i priseća se svog prvog dolaska u Beograd.

– Mene vežu jako lepe uspomene za Beograd. Prvi put sam došao pre 20 godina kada je Marčelo radio svoj prvi album, i kad su snimali momci iz VIP-a njihovu kompliaciju “Ulice”. Meni je tada Beograd bio “mrak”, ludilo. Bio sam deo celog tog jednog talasa i bilo je jako zabavno. To je bilo zanimljivo vreme za srpski hip-hop – dodaje.

Edo promoviše album “Moćno” koji je izašao u aprilu i koji je sjajno prošao u celom regionu. Na albumu je sarađivala široka lepeza različitih saradnika, od Skaj Viklera, Marka Louisa (koji će gostovati na večerašnjem koncertu) do Cobija i Radeta Šerbedžije.

– Što se tiče pesme “Moj put”, od početka sam znao da će Vikleru to da legne, i znao sam da mora da se završi nekim monologom Radeta Šerbedžije. Želeo sam da to bude zadnja pesma, kao neki finale i vrhunac albuma. Imao sam jedan slatki problem jer nisam znao koji tekst da dam Radetu. Ja sam njemu poslao nešto, i on je meni slao neki predugačke tekst… I onda on meni kaže: “Slušaj, Edo, ja sam zvao svog prijatelja Miljenka Jergovića, on će to napisati.” Obojica poznajemo Jergu i on je to sjajno napisao, a Rade je izrecitovao neverovatno.

Mnogi su se iznenadili otkud slavni i komercijalni “trap” producent Cobi (Slobodan Veljković) iz Bassivity-a kao gost na albumu.

– Falilo mi je nešto balkansko, a da je moderno. Dosta moje ekipe ga ne gotivi, ali Cobija ne možeš da zaobiđeš u poslednjih 20 godina. Ne možeš biti toliki šupak i toliki ego manijak i da kažeš “Cobi je smeće”, kad nije. On je skontao da ne treba bežati od narodnjaka, da su oni sastavni deo našeg balkanskog saunda. Skinuli su rukavice, i počeli su da rade narodnjake. Ja sam ranije izbegavao to, nije mi ležalo, doživljavao sam sa podsmehom. Uvek sam dozirao, nekako mi je to bilo za šalu i zajebanciju. Ali novu generaciju ne zanima to razdvajanje žanrova, i tako je već desetak godina – smatra popularni reper i kaže da je to primetio kada je počeo da nastupa po ex-yu klubovima po Švajcarskoj i Nemačkoj.

– Skontao sam da ljudi na parkingu slušaju Iron Maiden, pa Dinu Merlina, onda Edu Majku, Ajs Nigrutina, i onda dođu do Cece, Bijelog dugmeta, pa disko neki ubace, i za kraj Sinana… Za mlade ljude koji su odrasli na Jutjubu, podela na pankere, repere ili nešto treće ne postoji, i drago mi je zbog toga – dodaje Edo Majka.

Edo Maajka Foto:by Domagoj Kunić

Glavna razlika između stare i nove generacije repera je u tome što su nekada svi želeli da zvuče drugačije, smatra naš sagovornik.

– Ako bih ja malo sebi zazvučao kao Nered ili Stoka (zagrebački reperi, prim.ur), ja bih odmah to brisao. Ti treba da zvučiš kao ti. Danas se podržava kloniranje. Sve vreme se kopira, sve brzine pesama su iste, i produkcijski su identične, a najžalosnije je što je sadržaj pesama isti: kokain, “treba”, zajeban sam… Ne postoji ništa drukčije. Imam osećaj da cela ta scena ne zna kud bi išla. Ti kad pogledaš trending listu na Jutjubu shvatiš da je Senidah za sve njih alternativa, deep undergraund – tvrdi Edo.

Umetnik najbolje oseti kako ljudi dišu. Edo smatra da se na ovim prostorima nije puno toga promenilo poslednjih decenija.

– Slično je to. Ja kad god odem u Mostar, i posle 20 godina mojih prvih koncerata tamo, nije se ništa situacija promenila. Najbolje osetiš atmosferu u gradovima gde je takav višenacionalni miks publike. Tipa: Mostar, Vukovar… Tu je najlakše osetiti, imaš najbolji pokusni ekperiment ispred sebe da vidiš da li se nešto promenilo. I dan-danas su ljudi iz Banjaluke nepoznanica ljudima u Sarajevu, i obrnuto. A jako su blizu, u istoj su državi. Ne mešaju se. Pomešaju se kada dođu na Exit i na još nekoliko regionalnih festivala. Zato su bitni festivali – zaključuje Edo.

Cena karte za večerašnji nastup Eda Majke u Zappa Bazi je 1.500 dinara. Koncert počinje u 21 sat.

Bonus video: Cane o 40 godina karijere Partibrejkersa

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare