Današnji mediji su uglavnom smeće, ali i u tom smeću možeš naći zaista vrednu stvar, ocenio je hrvatski pisac i novinar Boris Dežulović sinoć na festivalu Krokodil u Beogradu.
Pišu Krokodilove Novinarke na dan: Anđela Davić, Ana Živanović, Sara Nikolić
– Na pisanje me trigira bezgranična ljudska glupost – osuđeni smo na Tuđmana i Miloševića, na naše sitne provincijske fašiste, razne Vučiće i Šešelje – rekao je Boris Dežulović juče na drugoj večeri KROKODILovog festivala, koji se završava večeras u Beogradu.
Nakon Beograda festival se 23. juna „seli“ u Novi Sad.
Tokom razgovora sa Mimom Simić hrvatski novinar i pisac prisetio se svog rada u Feralu, koji je opisao kao spoj rokenrol benda i ozbiljnog rudarskog novinarstva, a o današnjim medijima izneo je stav da su uglavnom smeće.
– Uglavnom je to smeće, ali u tom smeću možes naći zaista vrednu stvar – to je kao kada gledaš po kontejneru i nađeš nešto dobro. Ima dobrih novinara, uglavnom pratim novinare, ne medije – kazao je Dežulović.
Sa druge strane, karikaturista Predrag Koraksić-Corax istakao je da na svojim prethodnim poslovima nije imao dovoljnu slobodu izražavanja, pa je zbog toga često bio primoran da menja poslove.
A kada se jedna vrata zatvore, po pravilu se druga otvore. Zbog te činjenice Corax je postao ono što je i dan danas. Jedan od najpoznatijih karikaturista u Srbiji i šire.
Tokom Miloševićevog mandata, nije imao toliko problema sa njim, koliko sa njegovim „pijunima“.
– Zbog karikiranja Miloševića, dobio sam tužbu od Dobrice Ćosića. Međutim, ono što je Miloševiću najviše smetalo, jeste to što sam njegovu suprugu Miru prikazivao kao debelu, kada ona to više nije bila – prisetio se Corax.
Autoru knjige „Sampas“, Iliji Đuroviću, kolektivni rad je najbitniji. Kako je istakao, on ga oslobađa odgovornosti i samostalne borbe.
– Potpuno sam u šoku, kada se navodno podrazumeva da ja imam iskustva. Naime, o tom iskustvu nemam šta da kažem. Trebalo mi je dosta vremena da to prihvatim, međutim kada sam konačno to uradio usledilo je veliko olakšanje – dodao je Đurović.
Đurović kaže da je susret sa “sampasom“ kao susretom sa slobodnim životinjama koje stanovnici crnogorske severne regije izvode na ispašu u toku leta i više ne obilaze do jeseni, nastao sasvim slučajno.
Književnica Jasminka Petrović i reditelj Raša Andrić razgovarali su sa filmskim producentom Srđanom Anđelićem Mjehurom o filmu i knjizi „Leto kada sam naučila da letim“.
Raša je naveo da je odgovornost velika. Istakao je i kako se plaši da ne bude dosadan deci, jer današnja deca imaju manjak pažnje.
– Treba voditi računa da ne kažeš nešto pogrešno što će da ti se ureže, pa da posle misliš da si napravio neku glupost. Bilo mi je jako teško da izostavim psovke, jer nisam mogao da dajem indikacije glumcima na taj način – ukazao je Raša.
Jasminka je dodala da je odgovornost osnovna razlika između pisanja za decu i odrasle, jer kada se obraćaš maloletnima moraš da imaš odgovornost.
Na festivalu je učestovala i književnica Ana Marija Grbić, koja je govorila o svojoj prvoj knjizi priča „Srneća leđa“.
Veče su zatvorile hrvatska dramatičarka Tena Štivičić i glumica Hana Selimović. Selimović je interpretirala odlomak iz drame „64“ koji govori o intimi savremenog bračnog para, koji se lomi pod teretom očekivanja.
KROKODILov festival, 14. po redu, koji nosi naziv „Godina magijskog mišljenja“ u znak sećanja na nedavno preminula američku autorku Džoan Didion, bar u Beogradu biće okončan večeras. S početkom od 19 časova u Amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije publici će se predstaviti Arijana Bonaci (Italija), Andraž Rožman (Slovenija), Lisa Veda (Holandija) i prevoditeljice Ana Popović, Jelena Dedeić, Bojana Budimir…
Autorke: Anđela Davić, novinarka na dan, Ana Živanović, novinarka na dan, Sara Nikolić, novinarka na dan
Projekat Novinar na dan – Novinari protiv rasizma se realizuje kao deo projekta Reporting Diversity Network 2.0 koji finansira Evropska Unija.
Bonus video: Vladimir Arsenijević o Krokodilu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare