Kada su se "Seks pistolsi" pojavili, to je bio trenutak detonacije britanske ulične kulture, kaže reditelj Deni Bojl koji u martu počinje snimanje TV serije o pionirima panka.
– Zamislite da upadnete u svet „Krune“ i „Dauntaun ebija“ sa svojim drugarima i počnete da vrištite iz sveg glasa svoje pesme. I tako izbacujete iz sebe sav bes – ovim rečima opisao je svoj novi TV poduhvat Bojl.
Reditelj, koji se proslavio filmom „Trejnspoting“, 7. marta će za američku TV mrežu FX početi da snima šestodelnu TV seriju nazvanu „Pistol“, preneli su svetski mediji.
Britanski sineasta se uhvatio u koštac sa bendom koji je u drugoj polovini sedamdesetih poremetio ustaljeni sistem vrednosti britanske kraljevine. TV serijal od šest epizoda bazira se na memoarima gitariste “Seks pistolsa” Stiva Džonsa „Usamljeni dečak“ (Lonely Boy: Tales From A Sex Pistol), a knjigu su adaptirali Frenk Kotrel Bojs i Kreg Pirs, preneo je „Gardijan“.
– „Seks pistols“ su predstavljali trenutak detonacije britanske ulične kulture gde su obični mladi ljudi konačno dobili svojih pet minuta. I na sceni su mogli da izraze svu ljutnju, a svi su konačno morali da ih gledaju i slušaju. Publika ili ih je pratila ili ih se plašila. Promenili su društvo i kulturu zauvek – ovako je okarakterisao fenomen „Pistolsa“ Bojl.
Reditelj je angažovao mladu glumačku ekipu, a kako je najavljeno Džonija Rotena tumačiće glumac Anson Bun, basistu Sida Višuza Luis Partridž, a Tobi Volas publici će se predstaviti kao Stiv Džons.
Ovo će biti povratak britanskog reditelja na televiziju posle skoro tri godine. Bojl je 2018. režirao seriju „Trust“ o otmici Džona Pola Getija Trećeg, naslednika naftnog giganta „Geti oil“, podseća BBC.
A osim što se Deni Bojl vraća na male ekrane, najinteresantnije u čitavoj priči jeste to što će gledaoci prvi put, ne računajući film „Sid i Nensi“, biti u prilici da vide biografsko ostvarenje o „Pistolsima“.
Zanimljivo je i to što se povodom projekta još uvek nije oglasio Džon Lidon, poznatiji kao Džoni Roten. Pre nepune dve godine nekadašnji frontmen „Seks pistolsa“ nije blagonaklono reagovao na plan kompanije „Starlight Films“ da producira biografsko ostvarenje o bendu.
– Kako bismo izbegli bilo kakve nedoumice, naglašavam da bi film bio neovlašćeno i nezvanično korišćenje imena „Seks pistols“ – napisao je tada Lidon na Tviteru.
I nekoliko godina ranije rediteljka Penelopa Sferis pregovarala je sa Lidonom o biografskom filmu, da bi na kraju odustala od svega.
– Ne verujem da je on još uvek spreman na tako nešto. Volim ga i mislim da je promenio svet muzike, ali patio je od iste stvari kao i ja – preispitivanja svog identiteta. Šta je identitet Džonija Rotena? Trebalo bi ispričati priču o rođenju panka i „Seks pistolsima“, ali mislim da je Džon toga plaši – objasnila je rediteljka pre pet godina za američki sajt „Pičfork“ razloge zbog kojih je „digla ruke“ od ovog projekta.
Iako je Lidon objavio svoju autobiografiju „Roten: Zabranjeno za Irce, Crnce i Pse“ (kod nas u izdanju „Lagune“) Bojl će TV seriju raditi po memoarima gitariste, koji su objavljeni 2016. godine.
Stiv Džons se u knjizi ne fokusira samo na vreme provedeno u bendu, čiji je idejni tvorac Malkom Meklaren. Kada je knjiga objavljena „Obzerver“ ju je u svojoj kritici opisao kao „zabavnu do suza“, uz brojne potresne momente. A ti uznemirujući trenuci o kojima Džons piše odnose se prevashodno na preživljeno seksualno zlostavljanje od strane očuha, zanemarivanje od strane majke, ali i na kratak period proveden u pritvoru za maloletnike zbog sitnih kriminalnih delikata. Jedno od njih jeste i krađa pojačala na svirci Dejvida Bouvija u Londonu.
A tek potom odmotava priču kako ga su ga Malkom Meklaren i njegova tadašnja devojka Vivijan Vestvud „uzeli pod svoje“, što je na kraju rezultiralo stvaranjem „Seks pistolsa“.
Knjiga je, takođe, pokušaj demistifikovanja mita o bendu. Gitarista opisuje kako „Seks pistolsi“ nisu bili imuni na kritike, što su svi zaključivali na osnovu njihovih javnih istupa. Džons piše da su zapravo bili pogođeni optužbama da su „prevarom“ utrli svoj put ka slavi. Takođe i koliki su pritisak osećali zbog neophodnosti da opravdaju svoj imidž buntovnika. Džons to slikovito opisuje trenutkom kada je postao prvi čovek koji je opsovao u udarnom terminu na televiziji.
Poslednja poglavlja vrlo slikovito dočarava njegovu borbu sa zavisnošću, a onda i totalni zaokret u životu. Jer Stiv Džons se već dugo uzdržava od alkohola, ali i još koječega. A sebe danas predstavlja kao „polupenzionisanog seksualno izopačenog čoveka koji više nema potrebu da glumi“.