Prva premijera u novoj pozorišnoj sezoni u Srbiji biće odigrana u ponedeljak, 31. avgusta, u zaječarskom Narodnom pozorištu Timočke krajine “Zoran Radmilović”. U pitanju je nagrađivani komad Željka Hubača “Bliži nebu”, koji je do sada izvođen u Srbiji, Bugarskoj i Rusiji, a ovoga puta ga je na scenu postavio sam autor, kome je ovo četvrta režija u srpskim profesionalnim teatrima.
Pripreme ove predstave su, prema Hubačevim rečima, počele početkom marta i bile su prekinute tokom vanrednog stanja, koje je proglašeno zbog pandemije koronavirusa.
Radnja drame “Bliži nebu” odvija se u Neuropsihijatrijskoj klinici u Toponici, kraj Niša, a prema rečima teatrologa Svetislava Jovanova, koji je o komadu pisao u pogovoru za knjigu drama Željka Hubača “Bizarno”, u osnovi sukoba nalazi se sudar dva sveta – novopridošlice, univerzitetskog profesora iz Beograda, doktora Čortarovića i grupe lokalnih pacijenata.
Čortarović uspeva da, zapaža Jovanov, u svakome od svojih sabesednika, pacijenata, podstakne iluziju kako se izgubljeni, oteti ili protraćeni normalni „život“ može vratiti ne spoznajom, već osvetom i razaranjem, čime se njegov lik izdiže do nivoa sjajno okarakterisanog, ledenog provincijskog Mefista, a komad postaje nadasve aktuelan.
„Ozbiljniju dimenziju Hubačevog žanrovskog spektra, drama ‘Bliži nebu’ reprezentuje na ubedljiv način, međutim, čini se, prema većini dosadašnjih tumačenja, da taj način nije adekvatno sagledan. ‘Bliži nebu’ jeste, u svom prvom sloju, naturalističko-poetski intonirana drama o ljudima koji su – proterani iz normalnog sveta, ili pobegli iz njega – u prostorima konvencionalno označenim kao ‘ludnica’ pronašli uporište, utočište ili priliku za osvetu“, primećuje Svetislav Jovanov u pogovoru za knjigu drama Željka Hubača „Bizarno“.
Ni drugi nivo, piše dalje Jovanov, na kojem autor predočava kako njegovi likovi, Avdika, Gute, Prokič, kao pacijenti neuropsihijatrijske klinike nisu manje normalni od bilo koga izvan klinike, nije osnovni nivo ove „antipoetski surove drame“ i dodaje da u „osnovi sukoba leži nivo koji ‘otključava’ lik profesora Čortarovića“.
U predstavi igraju Zoran Karajić, kao gost, Vujadin Milošević, Miloš Tanasković, Gabrijel Bećarević, Branislav Mijatović, Viktorija Arsić, Ana Bretšnajder i Predrag Grbić.
Dramski komadi Željka Hubača do sada su 42 puta premijerno izvedeni u profesionalnim pozorištima u Srbiji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Švedskoj, Japanu i Ruskoj Federaciji, a reprizirani više od 1.000 puta.
Predstave rađene po njegovim dramama bile su u selekciji više od 40 domaćih i inostranih pozorišnih festivala i osvojile su preko 50 nagrada.
Za dramske tekstove nagrađivan je 10 puta u zemlji i inostranstvu. Drame su mu prevođene na engleski, nemački, ruski, bugarski, poljski, švedski i japanski jezik.
Objavio je knjigu drama „Bizarno“ 2012 godine. Kao dramaturg je radio u značajnim teatrima u Srbiji i regionu, a profesionalno se bavi i pozorišnom režijom. Autor je scenarija većeg broja realizovanih televizijskih emisija, igranih serijala, TV drama i jednog dugometražnog igranog filma.
U periodu od 2014. do 2018. bio je vršilac dužnosti direktora Drame Narodnog pozorišta u Beogradu, a trenutno je dramaturg tog pozorišta.
Zbog pandemije virusa korona sva pozorišta su sredinom marta zatvorena, probe i igranje predstava je obustavljeno, a premijere odložene. U međuvremenu je samo jedna nova predstava izvedena – „Lounli plenet“ Maje Pelević, Olge Dimitijević, Dimitrija Kokanova, Tanje Šljivar i Igora Koruge 24. jula u Ateljeu 212.
Nedavnom odlukom Republičkog kriznog štaba da se dozvoli igranje predstava pred 500 ljudi uz primenu svih propisanih mera protiv širenja koronavirusa, pozorišta su krenula sa probama, najavljuju premijere i novu sezonu.