Izložba "Tempus Mediterraneo" Sergeja Aparina, koji izlaže posle 20 godina u Beogradu. Biće otvorena u utorak, 9. maja u 19 časova, u Galeriji Biblioteke grada.
Najnovijom postavkom slika Sergeja Aparina, koju čini petnaestak radova, uranjamo u boje patiniranih mediteranskih prizora, zaustavljenog vremena, poput nekih sekvenci Felinijevog „Amarkorda“, zapisala je Maja Živanović, likovna kritičarka.
Ona je dodala da je Sergejevo poimanje žanr scena Sredozemlja počiva na sećanjima na putovanja na jug Italije.
“Neposredno viđeni zapisi stvarnosti, preplitanja noći i dana, utkani su u kontrastne prizore akcentovanih otvorenih prozora i vrata, koji su simbolička granica između svetova – spoljašnjeg i unutrašnjeg”.
Svaka Aparinova slika, nastavila je Živanović, nosi vrlo promišljenu i složenu interpretaciju događaja.
“Na prvi pogled minimalističko (u odnosu na čitav prizor), prisustvo ljudi u metafizičkim kompozicijama je vrlo važno. Svi likovi su tihi naratori, jer gotovo neprimetno ulaze i izlaze iz našeg vidokruga, lebde, ljuljaju se, sede, trče i penju se. S nekima se sučeljavamo pogledom, drugi su nam okrenuli leđa. Ponekad u prvom planu, a katkad kao detalj… usamljeni svirači, majstori, umorni biciklisti, sfumato figure ili one bez glava, a sa šeširima. Sve to ukazuje na univerzalna značenja čovekovog bivstvovanja. Ne vidimo šta je u nutrini Sergejevih zdanja. Možemo samo da pretpostavimo da tamo vlada neki čudan mir, zaštićenost od nametnutih vrednosti i bekstvo u sopstveni mikrokosmos”.
Sergej Aparin je, istakla je Maja Živanović, decenijama artikulisan kroz nadrealni i fantastični svet i podsetila da beogradska publika, do ove izložbe, 20 godina nije imala priliku da vidi dela samorodnog stvaraoca, večito opčinjenog vremenom i trajanjem.
„Ova postavka je iskorak u neke drugačije dimenzije vremenskog fenomena – Sergej ga ponavlja, produžava, usporava, prepliće i prožima mediteranskom poetikom vizura starih gradova”, zaključila je ugledna likovna kritičarka.
Bonus video: Prvi put pred Šapčanima – slikari i dela