Kompanija Amazon ponudila je devet milijardi dolara za kupovinu čuvenog holivudskog studija "Metro Goldvin Majer" (MGM) i pregovori su uveliko u toku, pišu američki mediji pozivajući se na izvore iz filmske industrije.
Prodaja MGM-a tri puta je prošle godine najavljivana, a sadašnji deoničari (među kojima je „Enkoridž kapital“ najveći) tražili su više od pet milijardi dolara za studio u kom je ispisivana istorija filma duga skoro ceo vek. Priče da oko „posrnulog lava“ kruže Amazon i drugi divovi iz oblasti novih tehnologija i medija traju već neko vreme, ali informacije koje su se pojavile u „Varajetiju“ pokazuju da je kompanija Džefa Bezosa sve to podigla na viši nivo. Izvori američkog magazina navode i da operacijom rukovodi čelnik Amazon studija i Prajm videa Majk Hopkins i to na direktnoj vezi sa predsedavajućim borda MGM-ovih deoničara Kevinom Ulrihom („Enkoridž kapital“). Na sve to, predstavnici Amazona i MGM-a odbili su da komentarišu saznanja „Varajetija“.
MGM je definitivno istakao oznaku „na prodaju“, pošto je u decembru potvrđeno da traže kupca, podseća magazin. Vesti da Amazon pregovara sa MGM-om ponovo su podstaknute prošlog vikenda. Portal „Informejšn“ preneo je u ponedeljak da Amazon pregovara o potencijalnom ugovoru teškom između sedam i 10 milijardi dolara. Izvori ovog portala naveli su da se predstavnici MGM-a domunđavaju sa mogućim kupcem mesecima unazad oko cene od devet milijardi, dok ga ostali potencijalni kupci vide vrednim oko pet milijardi, koliko je isprva i traženo. Kao znak da se Amazon fokusirao na industriju zabave američki mediji vide i nedavnu najavu da će se Džef Blekburn, nekadašnji izvršni direktor ovog giganta, vratiti u kompaniju sa novom ulogom: da konsoliduje sektor globalnih medija i odeljenje zabave.
Amazon trenutno ima više od 200 miliona premijum korisnika širom sveta, a Bezos je izneo nedavno investitorima podatak da je sadržaje Prajm videa 2020. strimovalo 175 miliona njih. Kao način da obezbedi nove sadržaje za sadašnje korisnike, ali i da privuče nove, u ovoj kompaniji očigledno vide preuzimanje ogromne biblioteke MGM-ovih naslova. MGM sa svoje strane tvrdi da ima jednu od najvećih filmskih kolekcija i premijum TV sadržaja. Dovoljno je pobrojati samo neke: franšize sa Džejmsom Bondom, kao i „Hobit“, „Roki“, Robokap“ i „Pink Panter“, te 4.100 filmova među kojima su „Kad jaganjci utihnu“, „Sedam veličanstvenih“, „Četiri venčanja i sahrana“…
U biblioteci sa TV serijama imaju oko 17.000 sati materijala, među kojima su i „Zvezdana kapija“, „Vikinzi“, „Fargo“, „Sluškinjina priča“, „Američki gladijatori“, „Tinejdž vukodlak“ i mnoge druge, kao i brojne popularne TV emisije.
Za Amazon su mediji relativno mali deo ukupne imperije, ali im i grafikoni pokazuju da je to oblast sa najvećim rastom profita. Samo su 2020. godine za TV emisije, filmove i muziku za premijum korisnike izdvojili 11 milijardi dolara.
Ako bi Amazon kupio MGM, to bi značilo i neku vrstu tektonskog potresa u filmskoj industriji. Do sada se dešavalo da nove kompanije otvaraju svoja studija kako bi snimali sadržaje za internet platforme, ali ne i da kupuju studija upisana u istoriju filma, a MGM sa oko 200 Oskara u vitrinama svog studija nesumnjivo je jedan od simbola zlatne ere Holivuda, ali i filma nakon nje.