Koalicija Moramo imala je 448 oglasa na društvenoj mreži Fejsbuk tokom predizborne kampanje, najviše od svih učesnika izbora, dok je na drugom mestu, sa 283 oglasa bio kandidat za gradonačelnika Beograda Socijalističke partije Srbije (SPS) Toma Fila, saopštila je danas Šer (Share) fondacija.
Prema podacima istraživača te fondacije, koji su analizirali kampanju političkih aktera na internetu, na trećem mestu našla se Fejsbuk stranica političke partije Dosta je bilo sa 185 plaćenih oglasa, dok je na četvrtom mestu bila stranica aktuelnog zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića sa 167 oglasa.
Zvanična Fejsbuk stranica aktuelnog predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kao i stranica vladajuće Srpske napredne stranke (SNS) izdvojile su najviše sredstava za kampanju, po 74.282 i 50.312 evra, naveli su iz Šera.
Na trećem mestu nalazi se stranica „Aleksandar Šapić“, kandidata SNS za gradonačelnika Beograda sa 32.345 evra izdvojenih za oglašavanje na Fejsbuku, dok je na četvrtom stranica „Dela govore“ sa potrošenih 31.866 evra.
U saopštenju se ističe da su podaci praćeni zahvaljujući dostupnosti podataka o broju i poreklu oglasa na Fejsbuku, ciljanoj demografiji i izdvojenim sredstvima, a analizirane su ukupno 32 stranice i 2.350 političkih oglasa, za koje je ukupno plaćeno 380.000 evra.
Integralna analiza političkog oglašavanja na Fejsbuku dostupna je na sajtu Šer Fondacije, a u narednom periodu biće objavljene i analize medijskog izveštavanja tokom predizborne kampanje, kao i političkih aktivnosti na Tviteru.
BONUS VIDEO: Kampanja najskuplja od 2014 godine Samo za TV oglašavenje više od sedam miliona evra