Roleksi, poršei, keš: Dejan se obogatio na Jutjubu i završio u „Njujork tajmsu“

IT 03. avg 202218:37 > 18:4612 komentara
Podeli:
Foto:printscreen/instagram.com/iamdavenick

Zanimljiv fenomen koji se pojavio na Jutjubu u poslednjih nekoliko godina su takozvani automatizovani video snimci ili kanali koji praktično sami od sebe zarađuju novac. Dejan Nikolić, dvadesetogodišnjak poreklom iz Srbije, koji je na internetu poznat pod pseudonimom Nik Dejv, je iskoristio ovaj model i sada zarađuje milione dolara. Ipak, on za Njujork tajms tvrdi da da njegov život „nije samo glamurozan”.

Ako ste nekada naleteli na klipove na Jutjubu poput top lista o poznatim ličnostima ili uputstva poput onih kako pokrenuti biznis ili napraviti neki kolač, velika je verovatnoća da se radi o automatizovanom Jutjub kanalu.

Ovde je reč o kanalima koji objavljuju tutorijale i uputstva za različite stvari, a njihova glavna karakteristika je što osoba koja stoji iza kanala nije vidljiva. Ovi kanali se razlikuju od standardnih Jutjub kanala po tome što gledaocima što nije poznato ko ih „drži“, a naracija, ukoliko postoji, je najčešće praćena ogromnom količinom efekata koji glas menjaju u potpunosti.

Pročitajte još

Nije teško uočiti video koji odgovara modelu automatizacije, obično imaju nevidljivog naratora i privlačan naslov (često klikbejt). Ovi kanali dele vesti, objašnjavaju teme ili nude "Top 10" liste o poznatim ličnostima ili sportistima. Često prikupljaju materijal kao što su video klipovi i fotografije iz drugih izvora, a ponekad nalete na probleme sa pravilima o autorskim pravima.

Ali, kao što je često slučaj sa obećanjima o brzo stečenom bogatstvu u onlajn preduzećima, proces automatizacije Jutjuba može biti zamka za ambiciozne internet preduzetnike i magnet za pozere koji prodaju beskorisne usluge.

Sam koncept nije nov, a opet je tek odnedavno popularan. Koncept omogućava ljudima da pokrenu više kanala i da ne moraju da se muče oko pisanja scenarija za videe, snimanja glasa ili montaže, a proces često predstavlja siguran način da zaradite novac. Uz jednu caku, da biste započeli – potreban je novac. Uglavnom za kurseve sa uputstvima i video producente.

Nazad na Dejva

Dejv Nik, srpski autor čije je pravo ime Dejan Nikolić, koristi koncept automatizacije Jutjuba od 2019. godine. Nikolić se pojavljuje pred kamerama na tri kanala, poseduje još četiri kanala sa nepoznatim naratorima i 12 sa Jutjub shorts kratkim video snimcima.

Foto:printscreen/instagram.com/iamdavenick

Nikolić je tokom 2021. zaradio 1,4 miliona dolara (što je oko 115.000 dolara mesečno), a do polovine ove godine je već zaradio milion dolara. Ključ je bio njegov kurs o Jutjub preduzetnišvu koji košta 995 dolara i koji je odgovoran za 70 posto njegovih prihoda.

Foto:printscreen/instagram.com/iamdavenick

Jutjub snimci Nikolića naglašavaju novac koji je zaradio i koliko gledaoci mogu da očekuju da sami zarade. Njegov Instagram nalog sadrži destinacije za putovanja, Roleks i Poršee, kao i odlomke o izgradnji Jutjub biznisa. Ipak, on za Njujork Tajms tvrdi da da njegov život „nije samo glamurozan”.

Foto:printscreen/instagram.com/iamdavenick

„Provodim skoro 15 sati dnevno na računaru“, rekao je.

On takođe tvrdi da ljudi koji su pratili njegove kurseve sada zarađuju petocifrene brojeve, ali da nema tačan podatak o svima.

Jedan od ključeva za zarađivanje novca od automatizovanih Jutjub video snimaka je podsticanje onlajn opsesije Ilonom Maskom, milijarderom i vlasnikom „Tesle“ i „SpejsEksa“.

Foto:printscreen/instagram.com/iamdavenick

Jeline Brands iz Holandije je pokrenula kanal „Elon Musk Rewind“ prošle jeseni. Neki od sadržaja su netačni, kao što je nedavni video koji proglašava uvođenje „Tesla“ pametnog telefona. Ipak, Brands kaže da je zaradila 250.000 dolara otkako je počela. Njen kanal je, pored vesti, uključivao glasine i spekulacije o predstojećim Teslinim proizvodima.

Ona takođe nudi kurs sa uputstvima, a mnogi studenti njenog kursa su pokrenuli kanale koji se bave Maskom, iako ih je ona zamolila da to ne čine.

Poslovni model „ide nizbrdo jer je konkurencija žestoka“, rekao je Noa Moris, trener kursa koji vodi Brands.

Možda vas zanima

Brends je počela da nudi kurseve u decembru 2020. godine, mesecima nakon što je platila 1.000 dolara za Jutjub tutorijal za koji je kasnije saznala da je samo dokument od četiri stranice. Imala je 1.700 studenata, od kojih je većina platila 1.000 evra za njen kurs.

„Volim svoj posao“, rekla je. „Ja to čak i ne smatram radom. To mi je kao hobi. To je kao igra.”

Ipak, ona nije imuna na hirovite Jutjub algoritame. Rekla je da joj njen kanal o Masku donosi 7.500 evra mesečno, što je manje od 50.000 evra u novembru prošle godine. Njeni bivši učenici takođe su zabeležili pad prihoda. Nedavno je napravila još 16 kanala u jednoj nedelji kako bi stabilizovala svoje poslovanje.

Izazovni pejzaž je čak podstakao neke od njenih učenika da ponude sopstvene kurseve.

Juri van Hofvegen, 21-godišnji holandski autor koji je na mreži poznat kao „Youri Automation, rekao je da su neki ljudi imali nerealna očekivanja o uspehu Jutjubu.

„Oni žele da plate 200 dolara i zarade 20.000 dolara do sledeće nedelje“, rekao je on. „Ne postoji tajna, magična strategija. Radi se samo o ulaganju u posao."

***

BONUS VIDEO: Kako je poznati jutjuber morao da puni svoj Tesla automobil na Jahorini, a kako to radi u Beogradu

***

Pratite nas i na mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Google News

Komentari

Vaš komentar