Zašto je PlayStation 5 toliko zaludeo Srbe

IT 16. dec. 202016:34 > 16:43
Podeli:
Foto: Utrecht Robin/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Ne čujemo toliko često da se u Srbiji nešto rasprodalo munjevitom brzinom - a PlayStation 5 konzola nestala je u par dana nakon što se pojavila na srpskom tržištu. O ovom fenomenu razgovarali smo sa direktorom "Game Centra" kao i gejmerom SupremeNexusom.

„Kada bismo odštampali celokupnu listu rezervacija, papir bi verovatno bio dugačak preko jedan kilometar“, kaže Igor Mijatović, direktor „Game centra“ koji u svojoj ponudi ima i konzolu za kojom je poludeo čitav svet.

Njegove reči možda najbolje dočaravaju pomamu koja je nastala i u Srbiji čim se PS5 pojavila na tržištu. A kako i ne bi – u pitanju je konzola sa mogućnostima koje zaista zvuče kao „vlažni san“ gejmera – pogledajte samo kako izgleda grafika na PS5:

Sve zemlje sveta, i sve gejming prodavnice rasprodale su sve zalihe do kojih su došli za manje od sat vremena. Primera radi, jedan Amazon je svoje zalihe rasprodao za pola sata, ukazuju  iz „Game centra“.

Pročitajte još:

„Sony je lider na tržištu konzola, i prilikom svakog izlaska nove konzole interesovanje je ogromno. Konzole polako, ali sigurno, preuzimaju primat u svetu gejminga nad PC računarima. Mnogo je razloga za tako nešto, ali možemo reći da je odlična optimizacija igara za konzole kao i značajno skuplja računarska oprema (posebno grafičke kartice) razlog veće prodaje konzola. Svi smo očekivali veće količine konzola na prvi dan prodaje“, objašnjava Mijatović.

Potražnja dakle nije bila iznenađenje – ali jeste razočaravajuće što Sony nije obezbedio veće količine, kažu.

Šta donosi PlayStation 5?

Vojislav Perić, gejmer poznat pod imenom SupremeNexus, takođe nije iznenađen popularnošću PS5, s obzirom na to da je „četvorka“ izašla pre davnih sedam godina. On smatra da je cena vrlo povoljna što konzolu čini dosta pristupačnom za sve slojeve društva.

„Ljudi ga dobrim delom kupuju zbog ekskluzivnih naslova, mnogima se vise sviđa njegov izgled u odnosu na konkurenta, a kao najveću prednost svi navode Sonijev novi džojstik i osetljivost koju ima pri kontrolisanju karaktera u igri. Od pucanja, do pritiskanja papučice gasa u nekoj trci, Sonijev kontroler se ponaša izvrsno i dodatno upotpunjuje atmosferu odajući vibrirajuće signale u rukama. Ove godine to su digli na jedan još viši nivo, a korisnici reaguju sjajno“, rekao je za Nova.rs

Igor Mijatović takođe ukazuje koja tehnička unapređenja izdvajaju ovu konzolu od prethodnih generacija.

„Najprostije objašnjeno, pokušajte da zamislite promene koje se u svetu PC računara ili mobilnih telefona dešavaju na godišnjem nivou, a onda imajte u vidu da je prethodnik, PS4 izašao sada već davne 2013. godine. Tehnika je mnogo napredovala u prethodnih 7 godina, a sve najbolje je implementirano u PS5. Sony-jeva najveća prednost nad konkurencijom oduvek su bile eksluzivne igre. Neki od najpoznatijih naslova tokom duge gejming istorije mogli su se igrati isključivo na Sony konzolama, i to je karika kod koje se najviše kupaca odluči za Sony ukoliko se premišljaju. Svakako su to naslovi poput God of War, Uncharted, The Last of Us, Horizon, Gran Turismo i mnogi drugi“, rekao je.

„Game centar“ u svojoj ponudi nudi najpopularnije sportske igre – FIFA 21 i NBA 2K21, a pored njih odlično se prodaju i najnoviji delovi Spidermana – Miles Morales, Assassins Creed Valhalla i Watch Dogs Legion.

Iz „Game centra“ navode da su kupci osobe od 7 do 70 godina – deca, đaci, studenti, često tate, ponekad i mame, poslovni ljudi koji vole da razbistre glavu nakon napornog radnog dana.

„Jasna podela ne postoji, prosto, u današnje vreme skoro svako ko može sebi ovo da priušti je potencijalni kupac“, kaže Mijatović.

Malo uticaja imala je i pandemija koronavirusa, ali tržište za ovakve proizvode u Srbiji oduvek postoji – i postojaće.

„Ljudi svakako mnogo više vremena provode kod kuće, tako da konačno imaju i malo više slobodnog vremena za uživanje. Naravno, i izlazak nove konzole sam po sebi je svakako uticao na prodaju, ali moramo da napomenemo da je značajno povećana i tražnja i za ranijim generacijama konzola koje itekako imaju šta da ponude gejmerima. Naše tržište je gladno novih tehnologija, kupci postoje, čak i platežna moć mnogima dozvoljava da sebi priušte ovakve uređaje, još kada je u pitanju nešto ekskluzivno kao PS5, granica ne postoji“, zaključuju iz „Game centra“.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Komentari

Vaš komentar