Foto: Dennis Diatel / Shutterstock.com

Tviter je prošle nedelje najavio uvođenje novih pravila koja bi trebalo da spreče širenje dezinformacija tokom kriznih perioda. Ta pravila se prvenstveno odnose na promene u algoritmu za preporuke i trebalo bi da spreče širenje objava koje sadrže netačne i neproverene informacije.

„U vremenima kriza kao što su oružani sukobi, vanredne situacije u javnom zdravstvu i prirodne katastrofe velikih razmera – pristup verodostojnim informacijama i resursima postaje sve važniji. Obmanjujuće informacije mogu da potkopaju poverenje javnosti i nanesu dodatnu štetu zajednici“, rekao je Džoel Rot, direktor za bezbednost na Tviteru.

Pročitajte još

Tvitovi koji sadrže dezinformacije su viralni tokom kriza, a sama brzina događaja otežava primenu normalnih sistema verifikacije ili provere činjenica, što predstavlja značajan izazov za moderatore.

Prema novim pravilima, tvitovi klasifikovani kao dezinformacije neće nužno biti obrisani ili zabranjeni. Umesto toga, Tviter će dodati oznaku upozorenja koja zahteva od korisnika da kliknu na dugme pre nego što tvit bude prikazan (slično postojećim oznakama za eksplicitne slike).

Algoritam zatim tvitove koji su prepoznati kao lažne informacije više neće preporučivati drugim korisnicima u fidu.

Tviter će za sada nova pravila primenjivati na objave koje se odnose na tekuću rusku invaziju na Ukrajinu, a važiće i za sve krize u budućnosti. Za potrebe novog pravilnika, krize se definišu kao „situacije koje su opasne po život, fizičku bezbednost, zdravlje ili koje uskraćuju osnovna ljudska prava“

Promene stižu u delikatnom trenutku za kompaniju, sa dogovorom o prodaji Ilonu Masku koji se nalazi u zbunjujućem limbu.

Mask je obećao da će ublažiti sisteme uklanjanja objava na mreži u korist maksimalističkog pogleda na slobodu govora. S obzirom da je dogovor na čekanju zbog istrage o količini botova, nejasno je kada i kako će njegove ideje biti sprovedene.

***

BONUS VIDEO: Ilon Mask kupuje Tviter kraj cenzure ili početak slobode govora mržnje?

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare