Nisu svi pretplatnici jednaki.
Netfliks je prošlog meseca uradio nešto čemu se godinama opirao – lansirao je jeftiniji pretplatnički paket sa reklamama.
Najjeftinija opcija, nazvana „Basic with Ads“, košta 6,99 dolara i 30 odsto je jeftinija od regularnih paketa koji se kreću između 9,99 i 19,99 dolara. Međutim, ovaj paket dolazi sa nekoliko ograničenja, uključujući znatno manje filmova i serija od regularnih paketa.
Netfliks je to i nagovestio kada su najavili „Basic with Ads“, rekavši da „određen broj filmova i serija neće biti dostupno zbog ograničenja licenciranja“.
Reelgood, sajt koji objedinjuje sve striming servise na jednom mestu, je zbog toga analizirao veličine kataloga regularnih paketa i novog paketa podržanog reklamama. Utvrđeno je da Netfliksov „Basic with Ads“ ima 245 filmova i 118 serija manje od bilo kog drugog plana.
U izjavi za „Biznis Insajder“, Netfliks je ponovio da je ograničen broj naslova nedostupan zbog problema sa lincenciranjem i dodali su da „rade na tome“ da ih ponovo učine dostupnim.
Reelgood je takođe analizirao koji filmovi i seriju nedostaju.
Say goodbye to Paddington, Peaky Blinders, and 256 other movies and TV shows if you switch to #Netflix's new ad tier... 👋 pic.twitter.com/SZ62N6ppF4
— GameSpot (@GameSpot) November 4, 2022
Tri najpopularnije serije kojih nema su „The Walking Dead“, „Peaky Blinders“ i „The Last Kingdom“.
Što se popularnih filmova tiče, nedostaju „Bullet Train“, „Where the Crawdads Sing“, i „Uncharted“.
Treba napomenuti da je sva tri filma Soni objavio ove godine, koji se su nakon prikazivanja u bioskopima našli na striming platformi kao deo ugovora između dve kompanije. Čini se da Netfliks i Soni tek treba da postignu dogovor o reklamama u ovim filmovima.
Pretplatnici na „Basic with Ads“ i dalje dobijaju oko 3.700 filmova i 2.200 serija, ali oni koji traže kompletnu Netfliksovu zbirku, moraće da plate više. Pored toga, kvalitet reprodukcije u okviru najjeftinijeg paketa je ograničen na 720p.
***