Foto: Promo

Više od milion evra uloženo je iz Sjedinjenih Američkih Država u saradnju sa srpskim privrednicima i preduzećima kroz projekat Tesla Nation. Ovaj nevladin projekat razvija privredne veze Srbije i sveta uz pomoć dijaspore i kompanija koje su se udružile da ga podrže. Tesla Nation promoviše Srbiju u inostranstvu kao zemlju inovatora i izuzetnih IT profesionalaca, kao stručnu, a ne jeftinu radnu snagu.

Do sada je 50 partnera iz inostranstva tražilo saradnike iz Srbije preko Tesla Nationa kako bi zajedno pokrenuli firmu ili dobili ekspertske usluge. Realizovano je sedam partnerstava putem kojih je u srpsku privredu ušlo više od 1.000.000 evra, ističe Vukašin Stojkov, osnivač Tesla Nation-a.

„U savremenom svetu su imidž i brend veoma važni kada inostrani partneri razmatraju saradnju sa firmama van svoje zemlje. Strani privrednici imaju brojne predrasude o Srbiji, ali smo ovim projektom pokazali da ih je moguće prevazići. Sada imamo situaciju da američki biznismeni dolaze u Srbiju da pronađu partnere i sa njima pokrenu novu firmu”, kaže Stojkov.

Pročitajte još:

Tesla Nation povezuje inostrane i domaće partnere radi zajedničkog osnivanja kompanija i pružanja inovativnih i drugih tehnoloških usluga.

„Kada smo stupili u kontakt sa Tesla Nationom bili smo mala firma sa četvoro zaposlenih. Zahvaljujući partnerima koje smo dobili preko ovog projekta, narasli smo do trideset zaposlenih, što je za nas apsolutno vrtoglav rast”, navodi Dragan Babić, vlasnik novosadske firme Superawesome.

Uspeh ovog projekta omogućavaju dve strane: srpske firme koje su pokrovitelji projekta, i mreža ambasadora, uspešnih poslovnih ljudi iz dijaspore koji povezuju i preporučuju srpske privrednike svojim poslovnim kontaktima.

„Važno je da se srpski preduzetnici okrenu razvijenim tržištima jer su profitabilnija, ali i zbog toga što su uređena za biznis bolje nego srpsko tržište. Tesla Nation je jedina organizacija za koju znam koja promoviše srpske preduzetnike i povezuje ih sa svetskim tržištem”, kaže Vladimir Pavlović, viši urednik u američkoj novinskoj agenciji Rojters i Tesla Nation ambasador iz Njujorka.

Do sada je u rad Tesla Nation-a uloženo oko 50.000 evra zahvaljujući kompanijama koje su se udružile na ovom poduhvatu. Na osnovu dosadašnjih rezultata, može se videti da je povrat investicije za srpsku privredu i do 20 puta u odnosu na uloženo.

Tesla Nation poziva sve zainteresovane privrednike u Srbiji i dijaspori da se uključe u projekat i pomognu da Srbija postane zemlja čija je privreda zasnovana na savremenim tehnologijama i međunarodnim tržišnim principima poslovanja.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar