Foto:Costfoto / ddp USA / Profimedia/Meta/Cover Images/INSTARimages.c / INSTAR Images / Profimedia/EPA-EFE/PHILIPP GUELLAND

Prošlo je gotovo godinu dana od rebrendiranja kompanije Fejsbuk i promene njenog imena u Meta, sve sa ciljem stvaranja metauniverzuma – utopističke vizije interneta kao mreže povezanih virtualnih svetova u kojima imate mogućnost da se družite sa prijateljima, posećujete razne lokacije i putujete na posao. Nakon uloženih čak deset milijardi dolara i objavljivanja igre "Horizon Worlds" koja nije naišla na pozitivan odjek kod publike, Meta još uvek nije ostvarila Zakerbergov san.

Piše: Milan Srdić

Ništa bolja situacija nije ni sa zaposlenima koji su moljeni i prinuđeni od strane menadžmenta da koriste VR naočare, iako ih ne poseduju, i prisustvuju virtuelnim sastancima. „Njujork Tajms“ opisuje poteškoće kompanije da se prilagodi novoj strategiji i kroz desetinu intervjua sa sadašnjim i bivšim zaposlenima otkriva njihovo nezadovoljstvo prouzrokovano prečestim promenama i hirovima Zakerberga. U anketi u kojoj je učestvovalo 1000 zaposlenih, samo 58% je izjavilo da razumeju strategiju kompanije.

Samo u prethodnoj godini korporacija se suočava sa strmoglavim padom cena akcija od skoro 60%, delom zbog nestabilnosti tržišta, ali delom i zbog zabrinutosti i sumnje investitora da će novi projekat biti uspešan i unosan. Posledično, Zakerberg je krajem septembra objavio da se privremeno obustavlja zapošljavanje novih radnika kao i smanjenje raspoloživog budžeta dostupnog internim timovima što će dovesti do otpuštanja u onim delovima kompanije koji nisu zabeležili rast.

Čak i vodeći projekat „Horizon Worlds“ – besplatna VR (virtual reality) društvena mreža u kojoj možete upoznavati nove ljude, prisustvovati zanimljivim dogadjajima i zabavljati se različitim igrama, nailazi na brojne probleme i trpi kritike javnosti. Iako se Meta u februaru ove godine pohvalila da je broj igrača ove igre porastao na 300.000 aktivnih korisnika, to je i dalje daleko od skoro tri milijarde aktivnih korisnika Fejsbuka.

Nakon što je Mark Zakerberg objavio skrinšot svog avatara iz Horizon Worlds-a kako bi obavestio da je igra ubuduće dostupna u Španiji i Francuskoj, usledile su brojne kritike i negativni komentari pre svega usmereni na grafički izgled, upoređujući ga sa igrama iz doba Plejstejšn jedinice.

Lideri kompanije takođe ističu da je jedan od glavnih problema slabijeg napretka „Horizon Worlds-a“ to što ga sami zaposleni ne koriste u dovoljnoj meri.

Meta, fejsbuk, Zakerberg
Foto: Shutterstock

U godini u kojoj se kompanija suočava sa značajnim padom na berzi – kada TikTok odvlači sve više mladih korisnika od Fejsbuka i Instagrama, a Epl uveo nove opcije koje dozvoljavaju korisniku da onemogući da Fejsbuk prati njihove aktivnosti na internetu i tako naneo velike gubitke u prihodu od reklama Meti – potrebne su značajne promene, a da li će Zakerberg uspeti u svojoj viziji nove ere interneta ostaje da vidimo.

***

BONUS VIDEO: Metaverzum: Zakerbergov virtuelni svet

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar