Foto: EPA-EFE/PHILIPP GUELLAND

Izvršni direktor "Mete" Mark Zakerberg izneo je sveobuhvatne plannove za reorganizaciju i smanjenje broja zaposlenih po prvi put otkad Fejsbuk postoji, čime je označio kraj ere vrtoglavog rasta giganta društvenih medija.

Prema navodima „Blumberga„, Meta planira značajno da smanji budžete unutar kompanije, uključujući i zamrzavanje finansiranja nekoliko timova koji beleže rast.

Oni timovi koji ne beleže rast, suočiće se sa promenama u vidu broja zaposlenih.

„Nadao sam se da će se ekonomija stabilizovati do sada“, navodi Zakerberg. „Ali prema ovome što vidimo, naši planovi moraju biti konzervativniji.“

Rezanje troškova i zabrana zapošljavanja su Metino priznanje da rast prihoda od oglašavanja usporava, usred sve veće konkurencije za pažnju korisnika.

Foto:Shutterstock

Jedan deo Metinog modela reklamiranja je bio teško pogođen novim Eplovim pravilima koja ograničavaju precizno ciljane reklame na iOS uređajima.

Meta je najavila i da usporava zapošljavanje menadžera, a odložila je i dodelu poslova pripravnicima.

„Zamrzavanje je neophodno jer je besmisleno širiti timove koji neće imati posla do sledeće godine“, objasnio je Zakerberg na sastanku.

Meta polaže sve svoje nade u virtuelnu realnost (VR) i kreiranje vlastitog Metaverzuma, za koji se očekuje da neće donositi značajnu zaradu u narednih nekoliko godina. Kompanija se takođe trudi da se prilagodi popularnom trendu kratkih video snimaka, kao što su Reels, koji se mogu takmičiti sa sve popularnijim TikTokom.

Zakerberg je u julu upozorio da će Meta „stalno smanjivati rast broja zaposlenih“, kako bi preusmerili energiju na druge oblasti. Interni prioriteti uključuju upravo Reels i Metaverzum.

“Realno gledano, verovatno postoji gomila ljudi u kompaniji koji ne bi trebalo da budu ovde.”

On je najavio i da će kompanija do 2023. biti nešto manja.

Meta, fejsbuk, Zakerberg
Foto: Shutterstock

Meta nije jedina tehnološka kompanija koja trenutno smanjuje broj zaposlenih, ali zamrzavanje zapošljavanja svakako signalizira teška vremena za Fejsbukovu matičnu kompaniju.

Većina kompanija koje se oslanjaju na oglašavanje su pogođene širim ekonomskim izazovima.

Tviter je, na primer, u maju doneo odluku o zabrani zapošljavanja i tražio od zaposlenih da vode računa o troškovima i smanje budžete za putovanja i reklamiranje. Gugl je takođe najavio da usporava zapošljavanje. Snepčet je u avgustu otpustio čak 20 odsto svoje radne snage.

Zakerberg je još u julu najavio da se „Meta“ približava jednom od najgorih padova koje su zabeležili otkad kompanija postoji.

BONUS VIDEO: Fejsbuk, Instagram i Vocap: Pali i živci i akcije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar