Google, Gugl, uslovi korišćenja, privatnost
Foto: Shutterstock/pixinoo

Već je opšte poznato da tehnološki giganti sakupljaju ogromne količine podataka o svojim korisnicima, a da svaku stvar koju uradimo na internetu je daleko od privatne. Međutim, da li ste se zapitali koje vas to megakorporacije najviše prate i prisluškuju? Koje kompanije prikupljaju najviše, a koja najmanje korisničkih podataka? Najnoviji podaci analaitičke kompanije "StockApps" otkrivaju koja nas kompanija najviše posmatra.

Kao što je već poznato, ukoliko je proizvod besplatan – proizvod ste vi. Međutim, i dalje je zanimljivo zaviriti iza kulisa i dobiti makar neki uvid u realno stanje stvari i u to ko nas koliko prati i ko koliko naših podataka gramzivo želi samo za sebe. Srećom, kompanija „StockApps“ izvršila je istraživanje koje se bavi baš ovom temom.

Pročitajte još

Naime, „StockApps“ odabrao je pet kompanija kako bi saznali koji od najvećih svetskih giganta prikupljaju najveći broj tipova ličnih podataka koje su prisutne na internetu. Pet kompanija koje su se našle u ovom istraživanju su Gugl, Tviter, Epl, Amazon i Fejsbuk.

Prema rezultatima ovog istraživanja, kompanija koja najraznovrsnije prikuplja podatke svojih korisnika i to kroz čak 39 kategorija je – Gugl.

Odmah iza kompanije Gugl nalazi se Tviter koji prati korisničke podatke kroz 24 kategorije. Na trećem mestu je Amazon koji prikuplja bitne podatke iz 23 kategorije, dok je na četvrtom mestu Fejsbukkoji podatke prikuplja iz 14 kategorija. Na kraju je “dobar momak” Epl koji prikuplja “samo” 12 kategorija korisničkih podataka.

Bitan je kvalitet, ne kvantitet

Sve ove kompanije mnogo novca zarađuju od korišćenja korisničkih podataka u svrhe reklamiranja unutar njihovih ekosistema. Međutim, nije najvažnije prikupiti što više informacija, već osigurati kvalitet prikupljenih informacija kroz praćenje kategorija koje se najbolje mogu upotrebiti u marketinške svrhe.

Međutim, zabrinjavajuća je činjenica da Gugl koristi i lokaciju korisnika kako bi istu upotrebio u svrhe predstavljanja reklama za “stvari” koje se nalaze upravo u vašoj blizini, prenosi Benčmark.

BONUS VIDEO: Epl i Gugl – Kompanije od bilion dolara

***

Pratite nas i na mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Google News

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar