Hit podkast čine dva ključna faktora, a nijedan nije novac

IT 28. maj. 202013:03 > 16:48
Podeli:
Podskast stručnjak
Erik Nuzum; Foto: Erik Nuzum

Erik Nuzum, ekspert koji je pomogao globalni proboj podkasta kao što su Invisibilia i TED Radio Hour, u razgovoru za portal Nova.rs, objašnjava šta je sve potrebno za hit podkast i zašto pare nisu odlučujući faktor.  

Nuzum je specijalni gost onlajn konferencije o razvoju podkasta u Srbiji Podcast.rs platforme, koja okuplja više od 70 domaćih i i regionalnih podkasta. Kao autor knjige „Make Noise: A Creator’s Guide to Podcasting and Great Audio Storytelling“ (2020) imao je korisne savete za sve koji bi želeli da pokrenu svoju priču, a njegova formula mogla bi se primeniti i na sve druge medijske platforme.

„Tek upoznajem podkast scenu u Srbiji, koja je jedna od mnogih evropskih zemalja u kojima interesovanje za podkaste počinje da raste. Da bi podkasting zaista radio kao medijska platforma, morate da imate autentičan sadržaj na maternjem jeziku, oglašivače koji paralelno podržavaju i ostvaruju korist od emisija, i publiku koja voli i sluša podkaste. Kao i u svemu drugome, ta tri elementa neće izrasti sinhronizovano ni do istog nivoa, ali vremenom će se uspostaviti harmonija. Treba razumeti da to mora da bude evolucionarni, a ne revolucionarni proces. Ali, biće uzbudljiv, i za kreatore i za publiku“, objašnjava Nuzum za portal Nova.rs.

Kako su podkasti postali toliki hit, šta je ono što nam se u njima najviše sviđa u odnosu na tradicionalne TV i radio emisije?

Društvo. Podkasti vam prave društvo kroz život, od ponedeljka do ponedeljka. Slušamo ih dok pravimo ručak, šetamo psa, prostiremo veš i sve druge aktivnosti u kojima su nam ruke zauzete, a um slobodan. Za TV programe je jako teško da to postignu, a radio programi emituju se po zadatom rasporedu, a ne kada nama odgovara. Podkasting uklanja ta ograničenja i omogućava nam da slušamo šta želimo i kad želimo da slušamo. Formula za hit je prilično jednostavna: priča, ideja, ili glas koji privlači ljude, zabavlja ih, čine da se osećaju manje usamljeno, uzbuđuje ih dovoljno da kažu drugima za podkast. I sve to radi na dubljem nivou. To se ne dešava preko noći, niti će se desiti u prvom pokušaju – na tome mora da se radi.

Pročitajte još:

Koji je ključni savet koji biste dali nekome ko bi voleo da pokrene svoj podkast?

Iskreno, samo treba da budeš ono što jesi. Ne pokušavaj da zvučiš kao drugi podkaster kojem se diviš, samo budi svoj. Zaista je tako jednostavno. Drugi deo saveta koji dajem pojedincima, kao i velikim kompanijama, je da uvek treba imati publiku na umu. Mislite o njima kad odlučujete šta ćete raditi, kako ćete raditi i koji ćete pristup izabrati. Ako staviš potrebe i interesovanja publike na prvo mesto, šanse za uspeh su mnogo veće.

Može li se dobar i kvalitetan podkast napraviti sa malo novca?

Dobri podkasti ne zahtevaju obavezno velike budžete. Dobri podkasti zahtevaju sjajne ideje i sjajne glasove. Ne možete da nedostatak resursa okrivite za neuspeh, niti kao izgovor za to što niste dovoljno pametni, snalažljivi i kreativni.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar