Foto: TikTok

Šta je aplikacija Stepchickens koja je ovih dana zauzela prvo mesto na listi najtraženijih? Samo na TikToku desetine hiljada ljudi su svoje avatare zamenili njenom sličicom ne bi li pokazali da su lojalni 27-godišnjoj Melisi Ong, idejnom tvorcu najveće i najuticanije "sekte" - Step Chickens.

Sekte na TikToku nisu one ideološke, na koje obično pomislimo, već se klinci okupljaju oko jedne osobe kojoj pevaju pesme, kupuju proizvode s njenim imenom i obožavaju je u svakom smislu. Vođe kultova sa TikToka prave bazu fanova na društvenim mrežama, a Melisa Ong je jedna od njih. Ona predstavlja relativno novu vrstu influensera, onih koji su iskoristili vreme u izolaciji da prikupe informacije o interesovanjima svoje fan baze.

„Napravila sam video gde sam u kameru rekla nešto kao – Hej, ljudi mislim da treba da pokrenemo novu religiju. A onda sam rekla – hajde da osnujemo kult“, rekla je Ong.

Korisnici TikToka već mesecima unazad prave kultove (posvećene nekom individualcu) i vojske (ne nasilne). U januaru su hiljade tinejdžera napravile Lego Star Wars vojsku, u aprilu su masovno zauzimali strane u ratu između ljubičastih i zelenih vanzemaljaca, a 8. maja je rođen Step Chickens.

Pročitajte još:

Ime datira iz video serijala „CornHub“ koji je Melisa šerovala na TikTok, a u kojima je pravila parodije na porno podžanrove poput onog u kom polubrat zavodi polusestru. Gospođica Ong je glumila scenu iz pornića u kostimu pileta, a video je imao 1,1 milion pregleda.

Kad su ljudi masovno počeli da je prate, ubedila ih je da promene profilne slike u njen plavi selfi. Prvi zadatak je bio zasuti komentarima Fila Smita, tvorca Flex Tape, proizvoda za kuću koji je uveliko bio u mimovima. Melisini sledbenici su postavili stotine komentara ispod videa gospodina Smita, koji je za 48 sati promenio svoj avatar u lice gospođice Ong.

Za dve nedelje ju je zapratilo više od milion novih sledbenika. U međuvremenu, pesmica Step Chicken je dospela na Spotify i Apple Music. Otvorila je onlajn prodavnicu u kojoj prodaje majice, maske za telefone, maske za lice i psihodelične helanke za jogu. Melisa sad uveliko planira dilove sa brendovima i strategiju monetizacije.

„Sledeći korak je preuzimanje Jutjuba kao naš glavni projekat i Instagram kao sporedni“, otkriva Ong.

Pre nego što je postala fultajm kreator sadržaja, Melisa je radila u Guglu i Jahuu.

Inače, druge slične aplikacije imaju misiju da sruše Step Chickens, pa je tvorac kulta Weenies sa 1,5 pratilaca izazvao „step piliće“ na bitku preko Jutjuba.

„Bar 50 velikih TikTokera su napravili kultove. Žele da ih zvanično pozovem u rat. Prvih par sam poslušala, a onda sam prestala jer mi je to tražilo previše njih“, priča Melisa.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare