Foto:EPA-EFE/MATTIA SEDDA

Tokom pandemije koronavirusa popularnost aplikacije za video konferencije "Zum" (Zoom) značajno je porasla, sa 10 miliona dnevnih korisnika u decembru 2019. na 300 miliona u aprilu 2020.

Samo od januara do aprila na toj platformi je bilo dve hiljade milijardi minuta video poziva.

Zahvaljujući „Zumu“, poslovanje je moglo da se nastavi i tokom pandemije i mera zatvaranja, ali aplikacija je takođe postala posrednik u održavanju sastanaka vlada, kulinarskih kurseva, umetničkih radionica, treninga i božičnih zabava.

Pročitajte još:

U konkurenciji Epla, Gugla, Majkrosofta i Fejsbuka, Zum je dospeo na vrh, a razlog je njegova pristupačnost, čemu bi svi tehnološki proizvodi trebalo da teže, piše britanski list Indipendent.

Zum je besplatan za razliku od Eplove aplikacije Fejstajm (FaceTime) koju mogu da koriste samo vlasnici skupih Eplovih proizvoda.

Takođe Zum ne zahteva da korisnik ima nalog, kao što je slučaj sa aplikacijom Gugl mit (Google Meet).

Fejsbuk se ne koristi za posao, a Votsap (WhatsApp), aplikacija u vlasništvu Fejsbuka, nije napravljena za korišćenje na kompjuteru.

U odnosu na Majkrosoftovu aplikaciju Skajp, Zum je lakši za korišćenje, posebno za one koji nisu vešti s kompjuterima.

Foto:Tanjug/AP Photo/Mark Lennihan

Svi ti faktori učinili su Zum veoma popularnim, iako njegov put ka vrhu nije išao bez problema.

Praveći aplikaciju jednostavnom za korišćenje postalo je mač sa dve oštrice – napadači-hakeri su mogli lako da nađu onlajn sastanke na Zumu i da slušaju, pa čak i ometaju učesnike.

Zato su britanska Agencija za borbu protiv kriminala i američki Federalni istražni biro izdali su upozorenja i savete za bezbedne video pozive, a Zum je uveo dodatne mere zaštite od malicioznih pojedinaca.

Rad od kuće tokom pandemije naveo je mnoge kompanije da koriste aplikacije kao što je Zum za dogovore sa zaposlenima. Taj trend će se verovatno nastaviti 2021. godine, a i duže – smatra profesor na Harvardskoj poslovnoj školi Raj Čaudri, stručnjak za praksu rada na daljinu.

Foto:Tanjug/AP Photo/Mark Lennihan, File

Popularnost ovog softvera za video pozive će možda oslabiti kada pandemija prodje jer vrednost njegovih akcija je opala kada je napravljena vakcina protiv korona virusa.

Ipak, „Zum je napravljen za ovaj trenutak i dalje. Imamo platformu koja podržava ono što je svetu potrebno danas, sutra i daleko u budućnosti“, izjavio je za Indipendent direktor Zuma u Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj Fil Peri.

Zum bi mogao da ima ozbiljnu konkurenciju pre svega Majkrosoftove aplikacije Tims (Teams), namenjene komunikaciji prijatelja i porodice, i za poslovne svrhe.

Ta aplikacija već raste: od 44 miliona dnevnih korisnika u martu 2020, na 115 miliona u oktobru.

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar