Foto:Shutterstock/ Vanilllla

Sećate li se kada je Fejsbuk imao hronološki fid?

Fejsbuk je pre više od deceniju napustio koncept i patentirao novu početnu stranicu koja prikazuje „najbolje i preporučene priče“ koje odredi algoritam, umesto hronološke liste objava prijatelja i stranica.

Meta je sada odlučila da mrežu vrati svojim korenima i u aplikaciju vraća hronološki fid (Feeds) koji će se samo sastojati od hronološki poređanih objava prijatelja, grupa i stranica koje pratite, dok će izdvojeni fid (Home) prikazivati preporučeni sadržaj koji algoritam odredi.

Foto:Screenshot

Fejsbuk je praktično podelio fid na dva dela, a osnivač mreže, Mark Zakerberg, tvrdi da je to jedna od najtraženijih funkcija na platformi.

„Fejsbuk aplikacija će imati dve fid kartice. Jedna će se zvati Feeds i hronološki će prikazivati objave prijatelja, stranica i grupa, a druga Home kartica prikazivaće sadržaj do kog mislimo da vam je najviše stalo. Ovo je bila jedna od najtraženijih opcija, a Feeds će omogućiti korisnicima da dodatno prilagode i kontrolišu svoje iskustvo na mreži.“, napisao je Zakerberg u objavi.

Kartica Feeds će imati će imati nekoliko kategorija – sve, prijatelji, grupe, stranice, omiljeno – i dodatne opcije personalizacije koje će omogućiti korisnicima da biraju koji se prijatelji, stranice i grupe pojavljuju u hronološkom prikazu.

Početna stranica će se ponašati kao TikTok

S obzirom da je Feeds sada izdvojena kartica, ni Home – početna stranica – više neće biti ista.

Fejsbuk već neko vreme planira da pokrene svoj novi algoritam zvani „Discovery Engine“ koji je praktično klon Tiktoka, a nova Home kartica će se u budućnosti bazirati upravo na njemu.

Novi algoritam sve vreme „otkriva“ novi sadržaj koji bi mogao da se svidi korisnicima, a objave uglavnom uključuju Reels, kratku video formu koju je Fejsbuk nedavno pokrenuo kako bi parirao Tiktoku.

Fejsbuk ovim pokušava da postigne dve stvari. S jedne strane da vrati bazično Fejsbuk iskustvo uz pomoć Feeds kartice i uvede novu početnu stranicu koja će sve vreme preporučivati novi sadržaj prilagođen ukusu korisnika.

Algoritmi koji sve vreme preporučuju novi sadržaj su se pokazali kao izuzetno uspešan model zato što postoji dinamika zahvaljujući kojoj korisnicima nikada nije dosadno. Nedavana istraživanja pokazuju da, upravo zahvaljujući konstantnom generisanju novog sadržaja, ljudi mnogo više vremena provode na Tiktoku nego na drugim mrežama.

Fejsbuk to zna i trenutno vidi Tiktok kao jedinu ozbiljnu pretnju.

Nove kartice će početi da se pojavljuju u aplikaciji tokom sledeće nedelje.

***

BONUS VIDEO: Fejsbuk, Instagram i Vocap: Pali i živci i akcije

***

Pratite nas i na mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Google News

Tagovi