Foto:Shutterstock

Deonice Meta Platforms Inc. pale su za više od 20% u sredu, nakon što je kompanija društvenih medija objavila prognozu slabiju od očekivane, okrivljujući Eplove promene privatnosti i povećanu konkurenciju od rivala poput TikToka.

Broj dnevnih aktivnih korisnika Fejsbuka je po prvi put opao u odnosu na prethodni kvartal, na 1,929 milijardi sa 1,930 milijardi.

Meta je rekla da se suočila sa udarcima zbog promena privatnosti kompanije Apple Inc (AAPL.O) na njegovom operativnom sistemu, što je otežalo brendovima da ciljaju i mere svoje oglase na Fejsbuku i Instagramu. Takođe je naveo makroekonomska pitanja poput poremećaja u lancu snabdevanja, navodi „Rojters“

Ovaj 18-godišnji tehnološki gigant, koji se takođe suočava sa pritiskom platformi kao što su TikTok i Google-ov Jutjub, rekao je da očekuje usporavanje rasta prihoda u narednom kvartalu zbog povećane konkurencije za vreme korisnika i pomeranja angažovanja ka funkcijama kao što je kratko video koji nudi kolutove, koji generišu manji prihod.

Facebook je prijavio 2,91 milijardu aktivnih korisnika mesečno u četvrtom kvartalu, ne pokazujući rast u poređenju sa prethodnim kvartalom.

Pad akcija Meta nakon radnog vremena ispario je 200 milijardi dolara njihove tržišne vrednosti, dok su kolege Tvitter Inc (TVTR.N), Snap Inc (SNAP.N) i Pinterest Inc (PINS.N) izgubile još 15 milijardi dolara u vrednosti.

Akcije kompanije Alphabet Inc (GOOGL.O), koja je u utorak zabeležila rekordnu kvartalnu prodaju koja je nadmašila očekivanja, pale su za skoro 2%. Opširnije

Mark Zakerberg
Mark Zakerberg Foto: EPA-EFE/ERIK S. LESSER

Meta, vlasnik druge najveće platforme za digitalne oglase na svetu posle Gugla, ranije je upozorio da se njen reklamni biznis suočio sa „značajnom neizvesnošću“ u četvrtom kvartalu. Opširnije

Glavni finansijski direktor Mete, Dejv Vener, rekao je analitičarima na konferencijskom pozivu da bi uticaj Apple-ovih promena privatnosti mogao da bude „reda 10 milijardi dolara“ za 2022. godinu.

Appleove promene u operativnom softveru daju korisnicima izbor da spreče aplikacije da prate njihovu onlajn aktivnost radi reklama, što otežava oglašivačima koji se oslanjaju na podatke da razviju nove proizvode i poznaju svoje tržište. Opširnije

Meta predviđa prihod u prvom kvartalu u rasponu od 27 do 29 milijardi dolara. Analitičari su očekivali 30,15 milijardi dolara, prema podacima IBES-a iz Refinitiva.

„Jasno je da predstoji mnogo velikih prepreka jer se Meta suočava sa teškom novom konkurencijom za prihod od oglasa kao što je TikTok, i dok se bori sa stalnim izazovima ciljanja oglasa i merenja usled Apple-ovih promena iOS-a“, rekla je analitičarka Insider Intelligence Debra Aho Vilijamson.

Ukupni prihod kompanije, čiji najveći deo dolazi od prodaje oglasa, porastao je na 33,67 milijardi dolara u četvrtom kvartalu sa 28,07 milijardi dolara godinu dana ranije, nadmašivši procene analitičara od 33,40 milijardi dolara, prema podacima IBES-a iz Refinitiva.

„Ohrabren sam napretkom koji smo postigli prošle godine u brojnim važnim oblastima rasta kao što su Reels, trgovina i virtuelna stvarnost, i nastavićemo da ulažemo u ove i druge ključne prioritete u 2022. dok radimo na izgradnji metaverzuma “, rekao je izvršni direktor Mark Zakerberg u saopštenju o zaradi.

U Metinom pozivu za zaradu, on je rekao da je konkurencija za korisnike jedan od faktora koji utiče na poslovanje, pominjući kratku video aplikaciju TikTok po imenu i naglašavajući Metinu posvećenost pružanju usluga za mlade odrasle.

Meta, fejsbuk, Zakerberg
Foto: Shutterstock

Neto gubitak od Meta’s Realiti Labs-a, kompanije proširene i virtuelne stvarnosti, bio je 10,2 milijarde dolara za celu 2021. godinu, u poređenju sa gubitkom od 6,6 milijardi dolara prethodne godine.

Zakerberg je ranije upozorio da će ulaganje kompanije u ovu oblast smanjiti operativni profit u 2021. za 10 milijardi dolara i da neće biti profitabilno „u bliskoj budućnosti“.

Realiti Labs je u 2021. ostvario prihod od oko 2,3 milijarde dolara. Kompanija nije objavila prodajne brojeve svojih slušalica za virtuelnu realnost Kuest.

Kompanija je u sredu saopštila da će ove godine promeniti svoju berzu u „META“, najnoviji korak u svom rebrendiranju da se fokusira na metaverzum, futurističku ideju virtuelnih okruženja u kojima korisnici mogu da rade, druže se i igraju. Meta nije komentarisao cenu ugovora sa Roundhill Investments, koji je u januaru rekao da će prestati da koristi simbol za svoj Roundhill Ball Metaverse ETF.

Tehnološki gigant, koji je promenio ime u oktobru da bi odražavao svoje metaverzalne ciljeve, kladi se da će metaverz biti naslednik mobilnog interneta.

Foto: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

„Investitori koji gledaju na Metu počinju da shvataju da kupovina njihovih akcija više nije uglavnom ulaganje u njihovu reklamnu platformu“, rekao je Flin Zajger, izvršni direktor agencije za društvene medije Online Optimism. „Ulaganje u Meta sada više liči na obavezu za koju verujete da će metaverzum zameniti veći deo iskustva korisnika interneta danas.“

Rebrendiranje kompanije Meta dolazi u vreme sve veće kontrole zakonodavaca i regulatora zbog navoda o antikonkurentnom ponašanju i uticaja načina na koji se bavi štetnim ili obmanjujućim sadržajem na svojim Facebook i Instagram platformama.

***

BONUS VIDEO: Fejsbuk, Instagram i Vocap: Pali i živci i akcije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar