Prvih tridesetak vozača iz Šri Lanke za volan gradskih autobusa trebalo bi da sedne za dve nedelje. Radnu snagu iz inostranstva uvoze privatni prevoznici kako bi zamenili domaće koji odlaze iz zemlje u potrazi za boljim uslovima rada.

Plan je bio da strani šoferi, koje prevoznici angažuju zbog odliva domaćih već duži period, počnu da rade stupanjem na snagu zimskog rada vožnje, odnosno početkom septembra. Ali kako se saznaje, procedura koje su morale da se obave u vezi sa dolaskom inostranih vozača su se odužile.

Grupa koja je u Beogradu prolazi završne provere, upoznaje grad i trase, uči osnovne srpskog jezika… Kako je još ranije rečeno, radi se o vozačima koji, kako naši, imaju sve neophodne dozvole i veštine za obavljanje javnog prevoza.

– Vrlo smo srećni, sve je odlično, ljudi su jako dobri, upoznali smo grad koji je lep. Većina ovih vozača je radila u Avganistanu, Dubaiju, Japanu, veoma su različiti autobusi ali svi voze dobro, definitivno će ostati ovde – rekao je Lolita Šumika, vozač iz Šri Lanke za RTS.

Kako su rekli u Konzorcijumu privatnih prevoznika, već sa ovih 30 šofera očekuju da se oseti „relaksacija“ na linijama koje oni drže. Posle ove ture novi inostrani vozači trebalo bi da dođu u još tri-četiri navrata jer privatnim prevoznicima nedostaje trenutno ukupno 100 šofera (ne računujući 30 iz Šril Lanke koji su došli, ali još ne rade.)

Direktor „Arriva Litas“ Dušan Krstić kaže da su se organizovali dobro i svi vozači su krenuli na ubrzani kurs srpskog jezika, tako da će steći neka osnovna znanja za tri do šest meseci.

– U međuvremenu se sporazumevamo na engleskom jeziku zato što većina njih govori odličan engleski jezik a kako bi u početku izbegli neke probleme mi ćemo angažovati dvojicu vozača koji perfektno govore engleski i oni će služiti kao spona između dispičera, moto operativnog centra i samih vozača iz Šri Lanke – rekao je Krstić za jutarnji progam „Probudi se“.

I GSP „Beograd“, najveći gradski prevoznik kuburi sa manjkom šofera, prema poslednjim dostupnim informacijama fali mu oko 200 njih. Kada je reč o privatnicima, oni su još letos isticali da nemaju mogućnosti da zadrže domaće šofere koji žele da odu trbuhom za kruhom jer privatnim prevoznicima ugovorena cena sa gradom ne daje više prostora za dalje povećanje plate vozačima, piše Politika.

Jedino što se od njih može čuti da sa trenutnim brojem šofera, koliko god da je on ispod optimalnog, uspevaju da održavaju postojeće linije. Kako? Pa tako što su drugačije organizovane smene nego ranije kada je bilo više vozača – u prevodu, radi se duže.

Zbog toga trpi neki polazak, preskoči se. A tek kada se na to dodaju iznenadni kvar vozila na trasi, samozapaljivanje autobusa, poskupljenje i nedostatak goriva, jasno je zašto su sedmicama krcata i stajališta i vozila javnog prevoza i zašto se autobusi čekaju neretko po 20-30 minuta.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Da li ćemo ulaskom na prva vrata u vozilima gradskog prevoza smanjiti „švercovanje“?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar