Ministarstvo zdravlja je pokrenulo sistem koji treba da olakša i ubrza zbrinjavanje pacijenata u teškom i urgentnom stanju. U novu platformu se, jedna po jedna, uključuju beogradske bolnice. Zemunska bolnica juče je bila dežurna, o prvim iskustvima i tome koliko ovaj sistem može da pomogne kada bude zaživeo punim kapacitetom, reč jutra dajemo doktorki Jeleni Dobrić, onkologu u Kliničko-bolničkom centru Zemun i predstavnici Sindikara lekara i farmaceuta.

„Svi pacijenti koji imaju potrebu za hitnom medicinskom merom do sada su bili odvoženi u dežurne ustanove ali do sada nismo imali mogućnost da razmenimo najtačnije podatke o pacijentu, izveštaje lekara, snimke. To smo radili telefonski. Ovaj sistem će nam omogućiti efikasniju razmenu medicinske dokumentacije i bržu komunikaciju između hitnih službi, maksimalnu kao i zaštitu podataka. Na taj način imamo bržu dijagnostiku i pravovremeno lečenje i zbrinjavanje pacijenata. To znači da i pre dolaska pacijenta kome je hitno potrebna pomoć, iz jedne u drugu zdravstvenu instituciju, lekari će dobiti informaciju o njemu i njegovom stanju“, objasnila je dr Jelena Dobrić.

Prema njenim rečima, medicinska dokumentacija se prosleđuje u realnom vremenu, dok se upotrebom SMS notifikacije kod zdravstvenih radnika postiže brža razmena informacija.

„Važno je napomenuti da je na ovaj način komunikacija sigurna i zaštićena“, istakla je ona i naglasila da svake godine samo u Beogradu lekari zbrinu više od 250.000 urgentnih stanja.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Borko Josifovski o spajanju privatnog i državnog zdravstva

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar