Srbija 2023.- e, ostatak razvijenog sveta 2020.-e godine. Ne kasnimo mnogo. U Francuskoj, Belgiji, Italiji i Nemačkoj pre nekoliko godina su shvatili da se vožnja električnim trotinetima mora urediti i ograničiti. U međuvremenu, ovo prevozno sredstvo su prepoznali kao jedno od najopasnijih, pa se aktivno radi na proterivanju i zabranjivanju e-trotineta u metropolama širom sveta.
Čini se da mi volimo da učimo na sopstvenim greškama i ne želimo da iskoristimo tuđe iskustvo, zato kaskamo i po ovom pitanju.
Srbija je tek sada ograničila kretanje trotineta – da li smo time rešili saobraćajne gužve ili dobili još jednu noćnu moru?
To smo analizirli u jutarnjem programu „Probudi se“ sa profesorom Milanom Vujanićem, stručnjakom za saobraćaj i Momčilom Mrdakovićem rediteljem, ali i pešakom.
Mrdaković smatra da pešaci zbog trotineta nisu bezbedni na trotoarima.
– Potrebna registracija trotineta i lekarski pregled za vozače – smatra Mrdaković
Vujanić pak ističe da električni trotineti mogu da se kreću gde i bicikli.
– Trotinet može da se vozi gradskim ulicama, ali ne i van grada – kaže Vujanić.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Zakon (konačno) rešio trotinete – ili nije?