električni trotinet
Foto: Shutterstock

Vožnja električnih trotineta u Srbiji još uvek nije regulisana zakonom, te za vozače ovog prevoznog sredstva trenutno ne postoje nikakvi propisi, niti kazne. Međutim, to se uskoro menja, te će se električni trotineti naći u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju na putevima. U tekstu pročitajte koja pravila se uvode i dajte sud da li su dovoljna.

Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja, vožnja električnih trotineta biće dozvoljena na biciklističkim stazama, a u izuzetnim situacijama i na kolovozu, i brzina će im biti ograničena na 25 km/h. Brzina kretanja električnih trotineta na površinama namenjenim pešacima, prema najavljenim zakonskim rešenjima, biće ograničena na tri do pet km/h, odnosno prilagođena brzini hoda pešaka.

Marko Arambašić iz Pametne infrastrukture za mikromobilnost izjavio je tim povodom za Novi dan TV N1, da danas i „ptice na granu znaju šta je električni trotinet“ i da mu je definitivno potrebno naći adekvatno mesto u saobraćaju.

Istakao je da je procena da se u Srbiji trenutno vozi preko 220.000 električnih trotineta, te da je reč o ekološkom, brzom i ekonomičnom vidu prevoza, koji u gradu može da zameni automobil. Arambašić je mišljenja i da neće biti problem ograničiti brzinu kretanja električnih trotineta u saobraćaju, jer se to može uraditi i preko kompjutera, ali veruje da će malo biti teže regulisati kretanje u pešačkim zonama.

Uprkos najavljenim kaznama za prekoračenje brzine, Arambašić je ukazao kako iskustva iz sveta, gde postoji zakonska regulativa, govore da će se broj električnih trotineta u saobraćaju dalje samo povećavati.

Foto: Shutterstock

Na pitanje da li bi bilo dobro uvesti obaveznu registraciju električnih trotineta, Arambašić je ocenio da takvo rešenje ne bi imalo smisla, jer se u gotovo svim zemljama električni trotinet tretira kao bicikl, a bicikli nemaju tablice.

Sagovornik N1 ukazao je, međutim, na problem infrastrutkure u gradovima Srbije gde nedostaju staze i adekvatni putevi za kretanje električnih trotineta. Dodao je i da bi bilo dobro postaviti mikromobilne habove na više lokacija, na kojima bi se omogućilo besplatno punjenje, ne samo električnih trotineta, već i svih drugih alternativnih vidova prevoza na električni pogon.

Bonus video: Zbog skupog goriva prešao sam na električni trotinet – da li sam pogrešio?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare