Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

"Netačne su i neosnovane optužbe na račun Pošte Srbije da pošiljke generisane internet trgovinom nestaju u Srbiji te da je za to odgovorna Pošta Srbije", saopštilo je to javno preduzeće povodom optužbi organizacije "Efektiva" da naši kupci sada plaćaju visoke cene transporta robe naručene sa Aliexpress -a zbog krađa pošiljki male vrednosti u proteklom periodu.

„Povodom neutemeljenih, netačnih i uvredljivih objava organizacije Efektiva i potonjih tendencioznih napisa i objava u pojedinim medijima, bez davanja vremena i prostora da se odgovori na neosnovane optužbe, Pošta Srbije će iskoristiti svu pravnu zaštitu“, zapretilo je to javno preduzeće u saopštenju.

„Napominjemo da su ponovnim uspostavljanjem tokova međunarodnog saobraćaja značajno ubrzani i normalizovani tokovi transporta međunarodnih pošiljaka, za razliku od perioda na početku pandemije izazvane virusom Кovid-19, kada je transport bio u prekidu što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka od tri meseca.

Usled okolnosti izazvanih višom silom, Pošta Srbije ne može snositi odgovornost i tokom pomenutog perioda postupala je kao i druge poštanske uprave saglasno preporukama i objavama razmenjenim preko Svetskog poštanskog saveza“, saopštila je Pošta Srbije.

Podsećamo, „Efektiva“ je na primeru pokazala koliko su porasli troškovi za one koji žele da im se roba kupljena na Aliexpress – u dostavi u Srbiju.

Foto: Facebook/Efektiva organizacija potrošača

 

Ukoliko naruče termos šolju od 8,77 dolara, naručenu preko AliExpress-a, građanin Srbije platiće tačno 150,84 dolara, jer troškovi transporta od Kine do Srbije koštaju 142,07 dolara.

„Efektiva“ tvrdi da zbog krađa pošiljaka malih vrednosti, koje iz Kine na ovaj način stižu u Srbiju, za naše građane više nema mogućnosti besplatne isporuke. Štaviše – da nam se zaračunavaju visoki troškovi dostave, koji, u slučaju kupovine jeftinijih artikala višestruko premašuju cenu robe.

Kako tvrde u „Efektivi“, male poštanske pošiljke počele su masovno da se kradu u Srbiji, pre nego što stignu do krajnjeg kupca.

Tragom ovih navoda, Nova.rs je pitanja poslala i javnom preduzeću „Pošte Srbije“, ali odgovor nismo dobili.

Pročitajte još:

„Pošiljke koje se iz inostranstva u Srbiju šalju besplatno, kao free shipping, imaju najniži bezbednosni nivo“, navodi izvor Nova.rs upućen u zakonodavstvo i problematiku tokova poštanskog saobraćaja u našoj zemlji.

One u Srbiju stižu kao obične međunarodne pošiljke, i o njima nema evidencije, one se ne prate, za njih nema takozvanog „tracking-a“.

„Koliko je toga poslato, nije poznato, jer nema evidencije. To znaju samo oni koji su naručili i Kinezi, koji mogu da tvrde da su poslali. To su jedine dve činjenice koje mogu da se ustanove“, navodi sagovornik Nova.rs.

Kupovina preko Aliexpres-a, Alibabe, Wish-a i drugih platformi! DELITE OBJAVU! Kako je bilo dok nestajanje pošiljki na…

Posted by Efektiva organizacija potrošača on Четвртак, 23. јул 2020.

„Pošta Srbije sve pošiljke iz međunarodnog saobraćaja, uključujući i pošiljke generisane internet trgovinom, prerađuje, distribuira i uručuje u svemu u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama, propisanim procedurama i u skladu sa rokovima dostave, odmah po prispeću u Poštu Srbije i završenih carinskih postupaka.

Netačne su i neosnovane optužbe na račun Pošte Srbije da pošiljke generisane internet trgovinom nestaju u Srbiji te da je za to odgovorna Pošta Srbije“, saopštilo je danas to javno preduzeće.

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare