To je prvo Volkswagen uradio sa Škodom, a čini se da istom stazom ide Renault sa Dačijom.
Ako se sećate, Škode su neko vreme bile jeftine, obično na starijim VW platformama, a onda su posle odličnih prodajnih brojki krenule i nešto više cene, kao i kvalitet. Tako je nakon velikog uspeha Dačije u Evropi, u vidu sjajnih prodajnih brojki, Renault rešio da cilja veće marže za rumunsku marku. Nova ideja je “vrednost za novac”, odnosno nije cilj samo prodavati jeftine automobile.
Naime, modeli poput Sandera ostaće kao važan mamac za kupce, ali plan je da se krene u klase vozila gde su marže i zarada mnogo viši.
Dačijine marže sada iznose 10 odsto, rekao je u utorak izvršni direktor Luca de Meo u svom ažuriranom strateškom planu, a marka će dostići 15 odsto do 2030. godine. To je nivo sličan onom koju sada dostižu premijum marke poput BMW-a i Mercedes-Benza, piše Automotive News Europe.
Dacia je sada spremna da napadne profitabilniji kompaktni segment, počevši od aktuelnog krosovera Jogger sa sedam sedišta. Kompaktni SUV, Bigster, trebalo bi da se pojavi 2024. godine, a posle njega će uslediti još dva kompaktna modela do 2030. godine, prenosi revija HAK.
„Dačija će hrabro ući u kompaktni segment, gde su marže najmanje dva puta veće nego gde je danas – rekao je de Meo, koji Dačiju opisuje kao Renaultov zlatni grumen.
Bonus video: Pogledajte kako izgledaju nove Dačije