Yamaha je nedavno predstavila novi sportski motocikl sa oznakom R7. Vest o R7 nije se još pošteno ni smirila, a već je stigla glasina da Yamaha planira da prikaže i sportski R9.
Prvo je Yamaha u februaru ove godine otkupila pravo i rezervisala oznake YZF-R1, YZF-R2, YZF-R3, YZF-R4, YZF-R5, YZF-R6, YZF-R7, YZF-R8, YZF-R9, YZF-R10, YZF-R15 i YZF-R25, a zatim i za oznake R1, R2, R3 pa sve do R9. To nije toliko čudno, jer ako se malo bolje pogleda Yamaha već koristi dobar deo ovih oznaka, bilo kroz trenutne modele, bilo kroz modele iz prošlosti.
Međutim, ono što je izazvalo glasine ovih dana su nezvanične informacije da Yamaha razmatra mogućnost razvoja i sportskog R9 motocikla. R9 bi koristio već postojeći agregat iz modela MT09.
R9 bi imao smisla jer koristi agregat radne zapremine od 889 cm3.
Ono što manji broj pratilaca sveta motocikala zna je to da je u planu promena tehničkih pravila za svetski supersport šampionat.
Trenutno važe pravila da u supersport šampionatu mogu da se takmiče motocikli sa četiri cilindra, radne zapremine do 600 cm3, odnosno 675 cm3 za trocilindraše i 749 cm3 za dvocilindraše.
Uskoro bi pravila mogla da se promene i da kategorija “poraste”. Više o tome, pročitajte ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: