Foto:Renault

Nemoguće je opisati oduševljenje koje se juče osetilo kada smo čuli da se na scenu vraća kultni Renault 5. Bilo je intenzivno jer je prikazani koncept zaista R5, mali i simpatičan model koji je zadržao nekadašnji izgled, dok je istovremeno spreman za novo doba. A to podrazumeva i elektropogon.

Kako je naš portal pre nekoliko dana i najavio, Renault 5 se vraća i to u velikom stilu. Nadamo se da će većina dizajnerskih rešenja sa koncepta ostati i kada serijski model krene u proizvodnju.

Foto:Renault

Saznajte još:

Novi Renault 5 je, kako je istakao šef Renoa na jučerašnjoj konferenciji, vrlo povezan sa svojom istorijom, dok istovremeno prikazuje budućnost.

Ovo je model koji, poput Fiata 500, može da učini da električni automobili budu zabavni i popularni. Biće jedan od 7 novih modela na struju koje Renault sprema do 2025. godine.

Koncept R5 je mali gradski model koji oživljava legendu. Originalni R5 je prikazan 1972. godine i proizvodio se do 1985. kada ga je zamenio Renault Clio.

Foto:Renault

Sviđa nam se što je novitet odmah prepoznatljiv, odnosno što nije postao krosover, kao što je to slučaj sa mnogim povratnicima kod drugih brendova, poput Ford Pume.

Foto:Renault

Gotovo svi elementi koji su preuzeti sa originalnog R5, na novom modelu su dobili savremene funkcije. Tako je usinik vazduha na haubi ovde u stvari utičnica za punjenje baterije, zadnja svetla su zadržala aero elemente, dok su nekadašnja svetla za maglu u braniku sada dnevna svetla. Čak je i kultni znak “5” zadržan na braniku, točkovima i vratima.

Renault znak napred i pozadi svetli kada se elektromotor startuje, a u retrovizorima je francuska zastava.

Francuska kompanija još treba da nam otkrije i kada će početi prodaja, kao i tehničke detalje oko elektromotora. Direktor, Luca de Meo je na konferenciji izjavio da će novi Renault 5 biti pristupačan kao što je to bio i originalni R5.

Nadamo se da je u planu i neka snažna verzija, koja bi mogla da bude pandan nekadašnjim R5 Turbo varijantama. Kad već ne može po zvuku motora, makar neka to bude po brzini i voznoj dinamici.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare