Zbog sve većeg broja električnih automobila koji prilikom usporavanja regenerišu energiju, čini se da će doboš kočnica biti sve više. Razlog se krije u mogućnosti da kočioni diskovi propadnu ukoliko se redovno ne koriste, a mnogi vozači vozila na struju čak ni ne dodiruju pedalu kočnice.
Nekada su zadnje kočnice bile dobar pokazatelj opremljenosti i performansi automobila. Jeftinije rešenje u vidu doboš kočnica pozadi imali su nešto skromnije opremljeni modeli nižeg cenovnog ranga, dok su diskovi bili rezervisani za skuplje i performantnije verzije.
Ali, čini se da se doboš kočnice vraćaju na velika vrata. Sa novom tehnologijom elektronske kontrole kočnica (umesto hidraulične), mali motori upravljaju silom kočenja, a doboš kočnice su idealne za modele na struju u kojima se mnogo manje koriste kočnice. Razlog se krije u činjenici da električni automobili u većini slučajeva usporavaju regeneracijom energije kočenja koju vrši elektromotor, na taj način dopunjavajući bateriju. Iskusni vozači električnih vozila uspevaju da voze isključivo koristeći pedalu gasa, dok papučicu kočnice pritiskaju samo u slučaju opasnosti.
To je loše za diskove, jer kada automobil ostane na kiši nekoliko dana, na kočionim diskovima se često može videti mali sloj rđe. On obično nestane nakon što zakočite nekoliko puta, ali kod električnih automobila to nije slučaj, jer se ponekad kočnica uopšte i ne koristi.
Kako piše Revija HAK, na taj način ovaj sloj rđe postaje sve veći i u ekstremnim slučajevima čak može da dovede i do kvara kočionog sistema. Doboš kočnice nemaju taj problem jer imaju zatvoreni sistem koji nije toliko osetljiv na spoljašnje uticaje, pa su samim tim bolji izbor za električne automobile.
Bonus video: Skoro svi biciklisti u prekršaju, a da toga nisu ni svesni
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare