Foto:Shutterstock/meowKa

Tokom avgusta, tržište automobila u EU je zabeležilo rast prodaje od čak 21%, što je 13. uzastopni mesec rasta, a kupcima je isporučeno 787.626 automobila. Iako je avgust obično slabiji mesec za prodaju automobila, dvocifreni rast nagoveštava da se evropsko tržište oporavlja od prošlogodišnje nestašice komponenti.

U većini država EU je zabeležen dvocifren rast prodaje, a prednjače Nemačka (+37,3%), Francuska (+24,3%) i Italija (+11,9%). Od januara do avgusta 2023. godine, broj registracija novih automobila u Evropskoj uniji je znatno veći nego u istom periodu prošle godine (+17,9%), a kupcima je isporučeno 7,1 milion vozila. Ipak, tržište i dalje zaostaje za periodom pre pandemije, jer je tokom prvih 8 meseci 2019. godine prodato 9 miliona automobila.

Grafika: ACEA

Broj prodatih električnih automobila nastavlja da raste, a u avgustu je tržišni udeo prvi put ikada veći od 20% (11,6% u avgustu 2022.), što znači da su vozila na struju ustanovila svoju treću poziciju iza benzinaca i hibrida. Hibridna vozila čine 24% prodatih automobila, a benzinci su i dalje najpopularniji, mada je njihov udeo pao sa 38,7% u avgustu prošle godine na 32,7%.

Grafika: ACEA

Što se električnih automobila tiče, zabeležili su rast prodaje od čak 118,1%, a u avgustu je prodato 165.165 vozila na struju, što čini 21% celokupnog tržišta. Osim na Malti (-22,6%), sve članice EU su zabeležile dvocifren ili trocifren rast prodaje, a Nemačka predvodi električnu tranziciju sa skokom od čak 170,7%. Belgija je zabeležila najveći rast od 224,5%, a u prvih osam meseci ove godine, prodaja električnih automobila je veća za 62,7%, sa skoro milion prodatih jedinica od januara do avgusta.

Hibridi i plug-in hibridi čine skoro trećinu tržišta (31,1%), a za dizelašima je manja potražnja, jer je svega 12,5% prodatih automobila imalo pogon na dizel. Benzinski pogon je i dalje najtraženiji, a za uspešnu prodaju najveću zaslugu imaju Italija (+25,3%) i Francuska (+21,5%). Ipak, ukoliko se ovi trendovi nastave, možemo da očekujemo da će već za godinu ili dve benzinci imati slabiju prodaju od hibridnih i električnih automobila.

Bonus video: Vozili smo Renault Austral – Da li je dostojan naslednik Kadjara, koliko troši i koliko košta u Srbiji?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar