Foto: Polestar/Promo

Na Salonu automobila u Šangaju debitovao je Polestar 4, i to bez zadnjeg stakla. Dizajneri tvrde da je ovo mnogo bolje rešenje, tradicionalistima se ne dopada, a činjenica je da komad metala košta manje od stakla, grejača istog, kao i sistema brisača i prskalice.

Najnoviji model kinesko-švedskog proizvođača, Polestar 4, neće imati zadnji prozor niti retrovizor. Umesto toga, vozač će se osloniti na ekran visoke rezolucije koji prikazuje sadržaj u realnom vremenu sa zadnje krovne kamere. Slika će se projektovati na multimedijalnom ekranu, a prikaz može i da se isključi, ako vas ne zanima koga ostavljate u prašini.

Foto: Polestar/Promo

U Polestaru kažu da kamera ima bolju funkcionalnost od ogledala retrovizora i da će vozač pogledom na sliku, posebno noću, videti više od dve tačkice prednjih svetala vozila iza njega. S obzirom na to da nema zadnjeg prozora, panoramski krov Polestara 4 se proteže iznad glava putnika na zadnjim sedištima. Standardni stakleni krov pune dužine je dostupan sa dodatnom elektrohromatskom funkcionalnošću, što omogućava da staklo bude providno ili neprozirno, zavisno od raspoloženja putnika.

Foto: Polestar/Promo

Polestar 4, koji proizvođač naziva reinterpretacijom SUV-a u stilu kupea, biće najbrži model Polestara kada stigne na evropsko i američko tržište početkom sledeće godine. Kina će biti prvo tržište za lansiranje SUV-a, a proizvodnja bi trebala da počne u fabrici u vlasništvu Geelyja. Polestarovi automobili se proizvode u fabrikama Geelyja i Volvoa. Dve kompanije su osnovale Polestar 2017. i strateški su partneri u ovoj kompaniji.

Foto: Polestar/Promo

Najsnažnija verzija modela Polestar 4 je ona sa dva elektromotora i baterijom od 102 kWh. Nudi snagu od 536 KS i obrtni moment od 686 Nm, ubrzava do 100 km/h za 3,8 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 200 km/h. WLTP domet se procenjuje na 564 km. Verzija sa dva elektromotora imaće i opciju isključivanje prednjeg električnog motora kada nije potreban, što pomaže u povećanju dometa i efikasnosti.

Kako piše Revija HAK, osnovna verzija Polestara 4, koja ima samo jedan električni motor pozadi, imaće 268 KS i domet od 600 kilometara.

Bonus video: Proverili smo da li je istina da ovaj Volvo troši 1,1 litar benzina

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar