Foto: ZHANG JINGANG / Newscom / Profimedia

I dok se na Starom kontinentu sve odvija sporije nego na Istoku planete, tako smo ovde i dalje suočeni sa vrlo visokim cenama električnih vozila. Kako vreme bude odmicalo, svakako se očekuje da cene budu niže, a u Kini je to vreme već došlo. Štaviše, ukoliko bi dobila dozvolu da se prodaju u Evropi, kineska vozila na struju bi ozbiljno ugrozila evropske proizvođače.

Prema analizi Jato Dajnamiks kompanije, čak su i evropski e-modeli koji se prodaju u Kini počeli da gube na popularnosti zbog visokih cena.

Prosečne cene kineskih vozila na struju su pale sa oko 40.000 na 22.000 evra. Marke koje prednjače u Nio, Ora i Wey. Najjeftinije vozilo na struju tamo košta 3.700, a poređenja radi, najpovoljniji e-automobil u Evropi je iznad 12.000 evra. Takođe, prosečna cena e-vozila je u EU od 2011. godine porasla za 10.000 evra i iznosi oko 42.000, dok je u SAD oko 36.000 evra.

Dakle, kineski proizvođači električnih automobila u ovom trenutku ima veliku prednost nad evropskim i američkim, objašnjavaju iz Jato Dynamics. Za sada je to veliki problem za evropske marke koje nastupaju na kineskom tržištu, ali zaostatak bi mogao da se pokaže vrlo skupim na evropskom tržištu, piše revija HAK.

Porschei ili Mercedesi imaju svoju publiku i uvek će je imati, ali u segmentu vozila za masovnu publiku Kinezi su u prednosti – njihovim električnim automobilima toliko je pala cena da je kineska vlada smanjila subvencije za njihovu kupovinu. Čak se i Volkswagenov SUV ID.4 susreo s ozbiljnim problemima u Kini gde mu prodajne brojke nisu idealne.

Bonus video: Peugeot pomerio granice dizajna

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar