Foto: Dejan Hristov/behance

Iako ima slavnu istoriju, Citroen izgleda nije oduševljen retro inspirisanim modelima koji je sve popularniji među električnim automobilima kao što su VW ID. Buzz, Fiat 500, Honda e, ali i nadolazeći Renault 4 i Renault 5. Međutim, nezavisni dizajner iz Severne Makedonije, Dejan Hristov, rešio je da nam pokaže kako bi mogla da izgleda reinkarnacija legendarnog Citroena 2CV.

U viziji dizajnera iz Skoplja, Citroen 2CV bi mogao da se vrati kao električni krosover minimalističkog dizajna. Treba napomenuti da je ova studija u potpunosti samostalna i nije povezana sa kompanijom iz Francuske.

Hristov navodi da je 2CV inspirisao mnoge mlade dizajnere, ali isto tako tvrdi da je većina njih bila uplašena da ostanu verni originalu.

Isto važi i za dizajnerski studio Citroena koji je koristio elemente modela 2CV prilikom kreiranja prve generacije C3, zatim C3 Pluriel, 2009 REVOLTe koncepta, ali i najnovijeg kvadricikla Ami, međutim nikada nije bilo potpunog oživljavanja tog legendarnog dizajna.

Foto: Dejan Hristov/behance

Dejan Hristov je zadržao dobro poznatu siluetu originalnog „Spačeka“ koji se proizvodio od 1948. do 1990, uključujući zaobljeni oblik krova, naglašene lukove točkova i karakterističan poklopac motora.

Foto: Dejan Hristov/behance

Zatamnjena LED svetla, minimalistička maska hladnja, prelepe površine karoserije, kamere umesto retrovizora, i zadnja svetla koja se pružaju celom širinom vrata prtljažnika dovode 2CV u moderna vremena sa zanimljivim preokretom. Umesto konvencionalnog supermini hečbeka, Hristov je rešio da novi 2CV u njegovoj viziji postane povišeni krosover.

Foto: Dejan Hristov/behance

Ovo je omogućeno zahvaljujući većim aluminijumskim točkovima sa terenskim pneumaticima i povišenim klirensom. Kako bi ovaj „Spaček za 21. vek“ ostao veran originalu, veliki deo krova se spušta za iskustvo poput onog kod modela 2CV iz prošlog veka.

Foto: Dejan Hristov/behance

Ono što se zaista razlikuje od originala jeste oprema, jer moderni kupci ne bi mogli da žive bez mnogih funkcija. Tako da je kabina ovog električnog petoseda opremljena brojnim modernim sistemima, kao što su multimedija, klima uređaj, električni prozori, ali i vrlo ozbiljan audio sistem.

Foto: Dejan Hristov/behance

Što se dimenzija tiče, 2CV EV je porastao za 381 mm u poređenju sa originalom, jer je ukupna dužina sada 4.241 mm. Ove diimenzije bi ga smestile u moderan B-SUV segment među modele kao što je Peugeot 2008 koji ima dužinu od 4.300 mm. I dok je dizajnerska studija hipotetička i neće napustiti digitalni svet, 2CV EV bi u slučaju da se Citroen predomisli mogao da koristi STLA Small platformu, sudeći po njegovoj veličini.

Ovo nije prva dizajnerska studija modernog izgleda Citroena 2CV, ali u vremenu kada je sve više automobila inspirisanih retro modelima, možda bi francuska kompanija morala da razmotri i „Spačeka“ u vidu električnog krosovera za 21. vek. Sigurni smo da bi bio pravi hit među kupcima.

Bonus video: Za sve vas koji niste bili na sajmu automobila

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare