Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Foto: Škoda

Nije reč o novoj generaciji, već o redizajnu koji je velikom češkom SUV-u Kodiaq doneo blaže stilske izmene, ali i implementaciju modernijih tehnologija, naprednih asistencija i više komfornih opcija, kako bi mogao ravnopravno da se bori sa rivalima u svojoj klasi. Najveća izmena tiče se sportske verzije RS, koja je dobila novi, lakši i još snažniji motor.

Škodin Kodiaq pripada SUV klasi, ali kako može da ponudi sedam sedišta, glavni rivali van premijum segmenta su mu Peugeot 5008 i Seat Tarraco koji takođe mogu biti sedmosedi.

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Foto: Škoda

Veliki SUV je ujedno i jedan od najtraženijih u klasi, i od 2016. do danas je prodato preko 600.000 primeraka. Na novom izdanju je zato moralo da se radi pažljivo kako se slučajno uspeh modela ne bi doveo u pitanje. Zato su se, po VW receptu, i u Škodi odlučili na blaže izmene kada je reč o dizajnu.

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Foto: Škoda

Prednja maska je nešto uspravljenija nego pre, a poklopac motora postavljen više, dok se druge, manje primetne izmene tiču robusnijeg izgleda branika sa širim usisnikom vazduha i ukrasima od aluminijuma. Ipak, ono što se više primećuje jesu novi LED farovi (standard), sada uži i atraktivniji nego pre. Opciono se nude i full LED Matrix svetla.

Sportska verzija, Kodiaq RS dolazi sa izmenjenom maskom hladnjaka i duplim „rebrima“ u sjajnoj crnoj boji, kao i dinamičnijim branikom.

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Foto: Škoda

Pozadi su takođe novi oblik i grafika LED svetala, branik sa drugačijim difuzorom, a na krovu je i mali spojler.

Dimenzije SUV-a su svakako ostale iste kao i pre (4,7 m dužine i 2,8 m međuosovinskog rastojanja), dok je prtljažnik i dalje u vrhu klase sa 765/2.005 litara zapremine.

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil

U kabini Škoda je za novi Kodiaq spremila ergonomska sedišta sa opcijama grejanja, hlađenja i masaže. Tu je novi upravljač sa dva, odnosno tri paoka (u Sportline i RS verzijama).

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Foto: Škoda

Infotejment sistem dolazi u opciji sa ekranom od 9,2 ili 10,15 inča, kojim se može upravljati na više načina, pa i pomoću Škodinog virtuelnog asistenta Laure, koja može da razume 15 jezika. Sistem se može povezati sa Android i Apple uređajima, za koje u novom Kodiaqu ima i opcija bežičnog punjenja.

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil

Motori u ponudi

Spreman je izbor od pet motora: dva unapređena i čistija turbodizela i tri turbobenzinca. Osnovni benzinac je 1,5-litarski TSI sa 150 KS. Samo ovaj motor dolazi u kombinaciji sa ručnim, 6-stepenim menjačem i pogonom napred. Dvolitarski TDI sa 150 KS je standardno uparen sa DSG sedmostepenim menjačem i nudi izbor pogona napred ili na sve točkove. Sve druge verzije novog Kodiaqa imaju 4×4 pogon i DSG menjač. Među njima su 2.0 TSI sa 190 KS, kao i 2.0 TDI sa 200 KS.

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Kodiaq Sportline, Foto: Škoda

Najsnažnija sportska RS verzija dobija prvi put novi, za 60 kg lakši i snažniji benzinski motor: 2.0 TSI koji raspolaže sa 245 KS.

Unapređeni su i sistemi asistencije, pa adaptivni tempomat može biti aktivan sve do 210 km/h, dok sistem automatskog kočenja sada prepoznaje pešake i bicikliste.

Novi radar i senzori smešteni nazad mogu da pripreme vozilo i putnike za udar otpozadi.

Cene za naše tržište biće poznate kada novi Kodiaq stigne u Srbiju.

Škoda, Kodiaq, kodijak, auto, automobil
Foto: Škoda

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare