Foto:Volkswagen AG

U sadašnjem vremenu kada su dizelski motori demonizovani, nije loše vratiti se u prošlost i pogledati kakve ideje je imala automobilska industrija pre nekih 18 godina.

Te 2005. godine su bila potpuno drugačija vremena. Danas niko ne bi ni pomislio da predstavi koncept automobil sa dizelskim pogonom, a pogotovo ne sa sportskim pedigreom. S tim je nažalost gotovo.

Foto:Volkswagen AG

Volkswagen EcoRacer je konceptni automobil prvi put predstavljen javnosti na Tokyo Motor Showu, a dizajnirao ga je Katalonac Cesar Muntada.

EcoRacer je trebalo da pokaže da je moguće konstruisati sportski automobil koji troši minimalnu količinu goriva. Od 0 do 100 km/h ubrzavao je za 6,3 sekunde, a maksimalna brzina bila je 230 km/h. Ono zbog čega je EcoRacer bio – Eco jeste prosečna potrošnja od svega 3,4 litra na 100 km.

Foto:Volkswagen AG

Pored odlične aerodinamike i skromne mase, za izuzetnu efikasnost je bio zaslužan centralno smešteni dizel turbo motor sa Common rail sistemom ubrizgavanja zapremine 1,5 litara sa 136 KS.

Foto:Volkswagen AG

Motor je bio opremljen sa filterom čestica i prenosio je snagu na zadnje točkove pomoću DSG menjača sa sedam stepeni prenosa. EcoRacer je primao dve osobe.

Karoserija je izrađena od ugljeničnih vlakana, što je rezultiralo relativno malom težinom od 850 kilograma. Kako prenosi Revija HAK, EcoRacer je dugačak 376 cm, a mogao je da menja tip karoserije, odnosno, bio je kupe, roadster i speedster, bez vetrobranskog stakla i krova. Nažalost, nikada nije ušao u proizvodnju, ali to nije bio ni cilj…

Bonus video: Kako je Mazda pokazala „kohones“ sa novim dizel motorom