letnje gume, zimske gume, test guma
Foto: Yauhen_D/Shutterstock

Donosimo rezultate najnovijeg ADAC testa koji je obuhvatio 15 najprodavanijih letnjih pneumatika u Nemačkoj (dimenzija 205/55/R16), a koji se prodaju i na našem tržištu.

Autor: Auto Moto revija

Prvog aprila je istekla i zakonska obaveza upotrebe zimskih pneumatika pa vozači sada mogu da na svoja vozila montiraju letnje gume. Kao i svakog proleća, nemački ADAC na uporednom testu ispituje karakteristike letnjih pneumatika i kroz ocenjivanje različitih kategorija dolazi do odgovora na pitanje – koja guma je najbolja.

Ispituju se različita svojstva, kao što su upravljivost, put kočenja, buka, udobnost itd. Sve to se radi na suvoj podlozi, kao i na mokroj, a posebna pažnja se pridaje i ispitivanju habanja gume. Ovoga puta testirano je 15 pneumatika dimenzije 205/55/R16 i brzinskog indeksa V.

Od 15 testiranih guma, tri modela su veoma izjednačena i dobila su ocenu „dobro“, što znači da su veoma preporučljiva. Njih 11 je dobilo zadovoljavajuću ocenu, a jedan model – dovoljnu.

Koje gume su se našle na testu

Na testu su bili pneumatici: Continental PremiumContact 6, Semperit Speed Life 3, Bridgestone Turanza T005, Goodyear EfficientGrip Performance 2, korejski Kumho Ecsta HS51, turski Petlas Imperium PT515, povoljniji Alnac 4G marke Apollo, zatim Uniroyal RainSport 5, Hankook Ventus Prime 3 K125, Fulda Eco Control HP 2, BF Goodrich Advantage, Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof, Pirelli Cinturato P7 C2 i jedna protektirana King Meiler Sport1 guma.

Najbolje od svih pokazao se Kontinentalov PremiumContact 6, jer predstavlja kompletan paket i ubedljiva svojstva, pre svega na mokroj podlozi. Ipak, u poređenju sa ostalim premijum gumama, donosi veću potrošnju goriva.

I Semperit Speed Life 3 pneumatik je pokazao svestranost. Iako je za nijansu slabiji na mokrom, uspeo je, recimo, da pobedi Continental kada je reč o uštedi goriva.

Bridgestone Turanza T005, takođe je veoma dobro prošao na testovima, naročito zbog rezultata na kočenju, kako na suvoj, tako i na mokroj podlozi. Jača strana mu je i otpor kotrljanju, odnosno potrošnja.

Guma Goodyear EfficientGrip Performance 2 za nijansu je ostala ispod ocene „dobar“, iako se dobro pokazala na kočenju i kod upravljanja na mokroj podlozi. Međutim, u toku vožnje na suvoj podlozi pokazuje određene nedostatke i zbog toga je dobila ukupnu ocenu- zadovoljavajuće. Poseban adut ovog pneumatika je otpornost na habanje.

Foto: Shutterstock

Korejski Kumho Ecsta HS51 privlači pažnju svojom rezistencijom kod akvaplaninga, jer na vodom preplavljenoj putanji gubi prianjanje vrlo kasno. Sa druge strane, nešto je slabiji na suvoj podlozi, gde prilikom upravljanja deluje manje precizno.

Petlas Imperium PT515 iz Turske pao je na suvoj podlozi po pitanju sigurnosti vožnje, i to zbog slabog bočnog oslonca i svojstva prianjanja. I na morkoj podlozi je pokazao nedostatke – kod puta kočenja i kod upravljanja.

Kao jeftinija linija iz grupe Frederštajn, pneumatik Alnac 4G ,marke Apollo, pokušava da balansira između svojstava na mokrom i suvom. Ipak, ni u jednoj od ova dva kriterijuma ne uspeva da dostigne ocenu „dobar“, a zbog rezultata zabeleženih na mokroj podlozi je čak i pao na testu.

Kao ubedljivi specijalista za suve podloge pokazao se Hankook Ventus Prime 3 K125. Omogućava veoma precizno upravljanje na suvom i pruža najbolje prianjanje. Međutim, zbog lošijih razultata upravljanja na mokroj podlozi, propustio je bolju ocenu.

letnje gume, zimske gume, test guma
Foto: Yauhen_D/Shutterstock

Upravljanje na morkoj podlozi koštalo je bodova i Fuldu Eco Control HP 2, pneumatik iz koncerna Goodyear. Kod ocene kriterijuma habanja i potrošnje goriva, ova guma je postigla prilično ubedljive rezultate.

Ovi kriterijumi, pre svega ekonomski, predstavljaju jaču stranu i kod modela Advantage, koji dolazi iz kompanije BF Goodrich, ćerke firme Michelin. Ovaj pneumatik se na suvoj podlozi pokazao dobro na kočenju, ali na morkoj podlozi dobija lošije ocene zbog slabog „gripa“ i očiglednog gubitka prianjanja prilikom ubrzavanja i kočenja u krivini.

Tri modela – Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof, Pirelli Cinturato P7 C2, ostvaruju i na suvoj i na mokroj podlozi izrazito ujednačene rezultate. Zbog relativno velikog habanja ostaju daleko od vrha, jer je to ozbiljan nedostatak, pogotovu za one koji prelaze velike kilometraže. Ipak, ove gume mogu biti preporučljive za one koji preko godine ne prelaze mnogo kilometara.

King Meiler Sport 1 je jedina protektirana, odnosno obnovljena guma koja je izašla na megdan protiv 14 novih. Ona štedi dragocene resurse, jer se kod obnove gume samo stavlja nova površina, odnosno gazeći sloj. Uporedni test je pokazao da se ova guma, ipak, ne može meriti sa konkurencijom. Na suvoj podlozi put kočenja je bio drugi najduži na testu. I kod upravljanja se ne ponaša kako treba, naročito kada se zagreje, a na mokroj podlozi se pokazala loše zbog osrednjeg kočenja, akvaplaninga u krivinama, kao i nepreciznog upravljanja.

Celokupunu tabelu sa rangiranjem i pojedinačnim ocenama po kategorijama svih 15 letnjih guma pogledajte ovde, gde ćete saznati i koje se najbrže troše.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram