Foto: Shutterstock

Auto škola je pravno lice koje je specijalizovano za obuku vozača radi vožnje motornih vozila i učestvovanja u saobraćaju. Obuku izvode kvalifikovana lica – instruktori po unapred zadatom planu, minimum 40 časova praktične vožnje i 40 časova teorijske obuke.

Procenu znanja polaznika obavlja MUP i samo onima koji su imali 80% tačnih odgovora na teorijskom delu i besprekorno tačan praktičan deo ispita daju dozvolu za vožnju dodeljene kategorije vozila.

Ipak, auto škola nije mesto gde se po šablonu stvaraju kvalifikovani vozači. Ona će svojim savetima za dobar odabir opreme skrenuti pažnju na najneverovatnije opasnosti u saobraćaju i tako kroz pravilnu obuku doprineti manjem broju nezgoda svake godine.

Važan deo opreme svakog automobila

Auto škola je jedino mesto gde će polaznici saznati sve o pravilnom odabiru opreme za vozilo, a jedan od važnih izbora su i odgovarajuće patosnice za auto. Da bi odabrali najbolje, moraju znati kakve se sve vrste nude i kada ih je najbolje koristiti.

Kada su napolju zimski uslovi vožnje, gumene patosnice za auto će zadržati sav sneg i so koja inače oštećuje pod na automobilu. Vozilo se manje prlja i lakše čisti jer se one jednostavno vade, peru i vraćaju u vozilo.

Leti se mogu koristiti tepih patosnice za auto, ali one se nakon pranja teže suše i ne skupljaju istu količinu prljavštine kao gumeni modeli. Zato auto škola predlaže da se za letnju varijantu postave gumene, ali tanje patosnice koje će dati odličnu zaštitu, skupljati prašinu sa obuće, a lepše izgledati u prostoru.

Čak i da vozači preferiraju tepih patosnice jer se mogu izraditi u raznim bojama, bolje je i njih koristiti nego voziti automobil bez ikakve zaštite jer to dovodi do njegovog brzog habanja.

Auto škola savetuje i da je važno pronaći otirače odgovarajućih dimenzije jer u suprotnom, one mogu da se pomeraju, klizaju i da u nekim slučajevima zaglave pedale što je jako opasna situacija tokom vožnje. Uvek ih treba namestiti pre pokretanja vozila, a sa promenama letnjih i zimskih modela ova oprema će biti prilagođena spoljnim uslovima na putu.

Bezbedna vožnja pod opterećenjem

Krovni koferi su sve češće u upotrebi jer obezbeđuju dodatno mesto za prtljag i lakše putovanje, ali malo vozača zna kako se automobil vozi ako na sebi ima krovni kofer.

Foto: Shutterstock

Auto škola je prepoznala potrebu dodatnog upućivanja vozača pa redovno deli savete o bezbednoj vožnji nakon što se montiraju krovni koferi. Svoje polaznike praktično obučavaju na vozilima koji imaju ovaj dodatak i na taj način bezbedno stiču osećaj vožnje automobila pod opterećenjem. Dolaze u različitim veličinama, aerodinamični su i praktični. Biraju se prema svojoj nosivosti, ali i da budu u skladu sa vozilom koje se vozi.

Važno je da nam neko pokaže kako se montiraju krovni koferi, ali i kako se bezbedno pakuje prtljag. Njihov savet je da opterećenje bude ravnomerno raspoređeno duž kofera, a prtljag fiksiran unutar prostora što će dati najbolje performanse tokom vožnje.

Puno je elemenata koji utiču na normalno ponašanje automobila tokom vožnje. To zna svaka auto škola pa obuka vozača ujedno podrazumeva i teme kako da budu bezbedni u saobraćaju koristeći najsavremeniju opremu i dodatke koji olakšavaju putovanje.

Bonus video: Pogledajte enterijer novog Mercedes-Benz SL roadstera

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar