Foto:Renault

Zvuci pokazivača smera, upozorenja na nevezan sigurnosni pojas ili parking senzora svakodnevno nas prate u vožnji. Deo su naše svakodnevice i, iako se mogu činiti nevažnim, rezultat su velikih napora i strogih ispitivanja. William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn predstavio je kreativni proces i izazove oblikovanja zvukova u aktuelnim i budućim Renaultovim modelima.

„Vozilo je instrument koji treba dobro podesiti, a apstraktni zvuci koje proizvodi moraju biti razumljivi. Ne stvaramo muziku, već prenosimo poruke kroz pažljivo oblikovan zvuk koji ne samo da odražava, već i jača prepoznatljivost brenda.”, izjavio je William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn.

Svrha zvukova u automobilu

Pri oblikovanju zvuka u putničkom prostoru, dizajneri posebnu pažnju polažu na tri glavne stvari. Prva su standardni zvuci obaveštenja ili upozorenja, kao što su zvuk pokazivača smera i upozorenja na nevezan sigurnosni pojas. Tu su i zvukovi sistema za pomoć u vožnji, kao što su zvuci zadnjeg parking senzora ili upozorenja na nenamernu promenu saobraćajne trake. I na kraju, zvuci multimedijalnog sistema koji se oglašavaju kada upotrebljavamo centralni ekran.

Postoji nekoliko razloga zbog kojih je važno razraditi strategiju oblikovanja zvuka. Pre svega, kako bi se stvorilo jedinstveno korisničko iskustvo i postigla idealna ravnoteža između zvuka i drugih vizuelnih ili mehaničkih stimulansa u vozilu. Naravno, ti zvuci moraju biti prijatni vozačevom uhu i da imaju mogućnost da efikasno prenose poruke, odnosno da obaveštavaju, potvrđuju i upozoravaju. Kod vozača bi trebali da podstaknu instinktivnu reakciju i da ga nateraju da prilagodi svoje ponašanje.

Zvuci budućnosti

Odeljenje korisničkog iskustva Renaultovog odeljenja za dizajn trenutno radi na sasvim novoj generaciji zvukova koja će u sledećih nekoliko godina zaživeti u serijskim vozilima, počevši od Méganea E-TECH Electric. Kao i kod standardnog postupka industrijskog dizajna, rad na oblikovanju zvuka uključuje izradu zvučnih skica u skladu sa umetničkim ciljem i porukom koju treba preneti.

Foto:Renault

Renaultovi dizajneri se u tu svrhu služe fonotekom snimljenih zvučnih efekata, dok inspiraciju za stvaranje umirujućih i privlačnih zvukova crpe iz prirode. „Koristimo paletu zvukova inspirisanih prirodom: komadići drveta koji se trljaju jedan o drugi, zvuci udaraljki, prosipanja zrna semena, kapljica vode itd.”

Prikupljeni zvučni materijali se zatim obrađuju u programu za obradu zvuka, a potom i testiraju na ciljnoj grupi koja zauzvrat pruža povratne informacije o njihovom kvalitetu. Na primer, neki zvuk bi mogao da se oceni kao preterano mračan, oštar ili izveštačen.

Foto:Renault

U zavisnosti od povratnih informacija korisnika, zvuci se obrađuju, oblikuju, doteruju i sl., pri čemu se posebno vodi računa o njihovoj usklađenosti sa prethodno dogovorenom strategijom i uputstvima. Treba napomenuti i kako se čitav postupak odvija u bliskoj saradnji sa drugim odeljenjima, kao što su odeljenje za proizvodnju, inženjering i marketing.

Projekat kompletnog redizajna zvuka za nove modele sada se bliži kraju, a konačni rezultat moći ćete da čujete već sledeće godine. U međuvremenu, pogledajte kako izgleda proces kreiranja zvukova:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar