Nemci su odlučili da prvi serijski sportista na struju bude model ID.4 koji u verziji GTX dolazi sa 300 KS. Osim performansi i snage otkrili su i cenu krosovera koji počinje da se prodaje na leto.
Za razliku od standardnih ova verzija je znatno snažnija, a time i dostojna da vrati oznaku GTX na tržište. Osnovna razlika između klasične varijante modela ID.4 koji dolazi sa jednim elektromotorom i pogonom pozadi, jeste da GTX ima dva elektromotora, gde je još jedan postavljen iznad prednje osovine. Tako je maksimalna dostupna snaga porasla na čak 299 KS, a vozilo je dobilo pogon na sve točkove.
Poznate su i performanse, pa tako u Volkswagenu kažu da će ID.4 do 100 km/h stizati za 6.2 sekunde, dok je maksimalna brzina podignuta na 180 km/h. Dobar podatak je i da ID.4 sada postaje izuzetno agilan – najbrži je na semaforu sa sprintom do 60 km/h za 3.2 sekundi.
ID.4 GTX u svakodnevnom korišćenju koristi zadnji pogon, a tek nakon što senzori detektuju nedostatak trakcije ili vozač snažno pritisne papučicu gasa, aktiviraće se i prednji pogon. Radi se o milisekundama pa vozač neće osetiti uključivanje dodatnog pogona, kažu u Wolfsburgu.
GTX verziju ćete lako prepoznati po novoj grafici prednjih svetala, ali i po 20-inčnim naplacima (broj veći uz doplatu). Diskovi su promera 358 mm. Na listi je niz sportskih paketa koji uključuju direktniji upravljač, tvrđe oslanjanje i pet režima vožnje.
U GTX-u je ista baterija od 77 kWh koja teži 486 kg, a obezbeđuje domet od 480 km po WLTP-u. Dobra vest je kompatibilnost sa punjačima snage do 125 kW, što znači pola sata punjenja za 300 km dometa.
ID.4 GTX je i bogatije opremljen od standardnog, a izdvajamo veći ekran infotejmenta koji je dijagonale 12 inča, kao i head-up displej proširene realnosti.
Prodaja počinje ovog leta, a početna cena u Nemačkoj je 50.415 evra.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare