Foto:Ferrari

Trend smanjivanja zapremine motora je izgleda zahvatio i Ferrari. Kompanija iz Maranela je agregat sa šest cilindara poslednji put koristila tokom 60-ih i 70-ih za svoje osnovne modele, a sada je novi 296 GTB dobio V6 agregat koji će biti uparen sa elektromotorom.

Ferrari 296 GTB se u ulaznoj ponudi brenda pridružuje modelu F8 Tributo čija proizvodnja prestaje tokom sledeće godine kada svi kupci dobiju svoje automobile. Oznaka modela asocira na zapreminu motora od 2992 kubna centimetra i na šest cilindara koje agregat poseduje. Iako je motor nešto manji od onoga što Ferrari obično nudi, snage ne manjka.

Foto:Ferrari

Kako piše Autocar, trolitarski V6 agregat koji je srce hibridnog sistema razvija 663 KS, odnosno 221 KS po litru zapremine što je samo po sebi rekord za produkcijske automobile. Turbo punjači koji se vrte do 180.000 obrtaja u minuti su smešteni između cilindara, kako bi sam agregat bio kompaktniji a centar ravnoteže niži. Kako navodi Ferrari, zvuk ovog motora je sličan kao kod atmosferskog agregata sa 12 cilindara.

Benzinski V6 agregat je uparen sa električnim motorom koji je smešten pozadi, a poput modela SF90 Stradale i 296 GTB će moći da se vozi isključivo na električnu energiju i to do 26 kilometara uz maksimalnu brzinu od 135 km/h. Sam elektromotor razvija 166 KS, što u kombinaciji sa V6 agregatom čini ukupno 830 KS.

Vrlo impresivan rezultat, pogotovo kada uzmemo u obzir da F8 Tributo sa V8 motorom ima 110 KS manje. Obrtni moment od 740 Nm omogućava izuzetno ubrzanje jer 296 GTB do stotke stiže za samo 2,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 330 km/h.

Foto:Ferrari

Što se samog izgleda tiče, sasvim je jasno da je i 296 GTB kreiran u skladu sa novim dizajnerskim rečnikom kompanije iz Maranela. Postoji dosta sličnosti sa novim modelima kao što su SF90 Stradale i Roma, ali kako navodi Ferrari, inspiracija je pronađena i u nekim klasičnim modelima poput 250 LM-a iz 1963. koji je poslužio kao dobar primer prilikom dizajniranja B stubova i zadnjeg prepusta.

Foto:Ferrari

Enterijer ima dosta sličnosti sa onim iz modela SF90 Stradale, a vozač ima izbor između četiri moda vožnje: eDrive, Hybrid, Performance i Qualify.

Foto:Ferrari

Prvi primerci stižu na evropsko tržište u prvom kvartalu sledeće godine i to sa početnom cenom od 269.000 evra, dok je za Asseto Fiorano verziju čiji je fokus vožnja na stazi potrebno izdvojiti 302.000 evra.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare