Prvi rezultati Euro NCAP testova bezbednosti objavljeni su u februaru 1997. godine, i od tog trenutka postalo je izuzetno važno za proizvođače da njihovi modeli imaju pet zvezdica. Pored samih automobilskih kompanija, promenila se i svest kupaca koji su izbegavali automobile sa manje od pet zvezdica. Ipak, postavlja se pitanje da li su polovnjaci koji su nekada dobili najbolji rezultat i dalje bezbedni, i kako se kotiraju u poređenju sa savremenim „odlikašima“.
Od kako je Euro NCAP počeo da proverava bezbednost automobila, sigurnost je postala mnogo važnija prilikom odabira četvorotočkaša.
Renault je prvi, modelom Laguna,sad već pre više od od dve decenije, ubeležio maksimalnih pet Euro NCAP zvezdica za bezbednost, da bi isti skor kasnije počeli da dobijaju i ostali automobili ove francuske kompanije. To je bio jasan znak za početak trke između proizvođača, tako da smo vrlo brzo došli u situaciju da takoreći svi automobili imaju pet zvezdica.
Pored toga što se stvarao privid da je neki od modela gradskog A segmenta bio jednako siguran kao na primer Audi Q7, ujedno je postalo i dosadno. Odjednom su svi postali odlikaši, pa među svim tim „vukovcima“ nije bilo lako odabrati bezbedniji model.
U par navrata Euro NCAP je pooštravao kriterijume, kako po pitanju pasivne, tako i po pitanju aktivne bezbednosti. Danas je situacija opet takva da nešto može i da se analizira. Na primer, nova Dacia Duster je ponovo dobila tri zvezdice, baš kao i njen prethodnik desetak godina ranije. Ali, nemojte da vas to navede da pomislite kako novi Duster nije napredovao u odnosu na starog.
Koliko su bezbedni polovnjaci koji su briljirali na Euro NCAP testu, i kako se neki stariji modeli sa pet zvezdica kotiraju u poređenju sa modernim automobilima, pročitajte ovde.
Izvor: Drivegreen.rs
Bonus video: Belin – Polovnjaci sve skuplji, na nove se čeka mesecima
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram